Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

011430121

Medlem
Det har väl, oavsett tidpunkt, alltid stått något i linje med absurda 12 veckors svarstid? Jag kan å andra sidan inte minnas att det någonsin har tagit så länge, men särskilt snabba har de nog aldrig varit.

SAS berömda "kundtjänst" får sig för övrigt en känga i GP idag:

"SAS ljög om att planet var inställt" | Göteborgs-Posten - Göteborg

Visserligen kanske inte enbart deras fel, men man känner ändå igen sig.
Fantastisk person och personer på hans företag aldrig har gjort något fel i jobbet, han kanske är hjärnkirurg?
Har svårt för personer som kontaktar Aftonbladet, Expressen eller som i detta fall till en lokaltidning när inte allt fungerar. Tycker SAS var generösa som lät honom att boka om till samma flyg som svärmor.
Och det här med att många på företaget........... Har nog SAS hört flera gånger, väj Norwegian så får de större problem, utan ersättning när något går galet.
 

Agö

Medlem
Fantastisk person och personer på hans företag aldrig har gjort något fel i jobbet, han kanske är hjärnkirurg?
Har svårt för personer som kontaktar Aftonbladet, Expressen eller som i detta fall till en lokaltidning när inte allt fungerar. Tycker SAS var generösa som lät honom att boka om till samma flyg som svärmor.
Och det här med att många på företaget........... Har nog SAS hört flera gånger, väj Norwegian så får de större problem, utan ersättning när något går galet.
Haha, fast samtidigt har du ju gillat nedan om Norwegian. Jag tycker att det är bra att det kommer fram, det handlar om konsumentupplysning.

Norwegian DY4321 har nödlandat i Köpenhamn | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

taxvalp

Medlem
Är det någon som fått svar från kundtjänst angående begäran om ersättning för utlägg pga strejken? Skickade in 13 juni som EBD och det är fortfarande tyst, sånär som autosvaret om långa väntetider...

Uppdatering: Fick svar i dag med standardformulering (där de för ovanlighetens skull är ärliga och skriver att det är en standardformulering gjord för att spara tid). SAS betalar ut begärd ersättning för en taxiresa, vare sig mer eller mindre.
 

pswe

Medlem
Skickade den 16/7 in ersättningsanspråk för en extra hotellnatt, som jag bokade på egen hand, plus middag. Fick mail idag om att pengar är på väg. Är EBD. Mailet var standardformulerat med en ursäkt kring just detta. Jag är nöjd med hanteringen av situationen, fick hjälp via 24 timmars linjen med ombokning och nu inget tjafs kring ersättning.
 

rob74

Medlem
Skickade den 16/7 in ersättningsanspråk för en extra hotellnatt, som jag bokade på egen hand, plus middag. Fick mail idag om att pengar är på väg. Är EBD. Mailet var standardformulerat med en ursäkt kring just detta. Jag är nöjd med hanteringen av situationen, fick hjälp via 24 timmars linjen med ombokning och nu inget tjafs kring ersättning.
Skickade in för samma typ av utlägg i mitten av juni via webformuläret. Fick ingen bekräftelse. Mailade till EBD-adressen i ett annat ärende strax efter och bad dem då också kolla om mitt ersättningsanspråk kommit in och det hade det. "De höll på att jobba med det."
Har ännu inget hört...
 

pswe

Medlem
Skickade in för samma typ av utlägg i mitten av juni via webformuläret. Fick ingen bekräftelse. Mailade till EBD-adressen i ett annat ärende strax efter och bad dem då också kolla om mitt ersättningsanspråk kommit in och det hade det. "De höll på att jobba med det."
Har ännu inget hört...
Jag använde webformuläret, men fick en bekräftelse i mailen med kopia på de uppgifter jag lämnat, låter som det blivit något fel på ditt inskick.
 

rob74

Medlem
Jag använde webformuläret, men fick en bekräftelse i mailen med kopia på de uppgifter jag lämnat, låter som det blivit något fel på ditt inskick.
Så här svarade de:

"Jag har varit i kontakt med Customer Care som har hand om ditt ärende och de har fått in din ansökan om ersättning. De kommer att återkomma till dig,
antagligen i slutet av nästa vecka (torsdag eller fredag)."
 

fishtank

Ny medlem
Har du inte fått svar från noreply så är ditt ärende med 100% sannolikhet inte registrerat. Skicka in igen.
 
Toppen