Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Skulle uppskatta om alla som har använt sig av billhop eller betalo kan skriva lite om det positiva/negativa etc...

Jag har använt betalo många gånger och likaså min fru, mor och far. Skulle säga att det fungerat perfekt förutom när jag skulle göra en stor betalning på handpenning till lägenhet. Då stoppades transaktionen trots att jag ringt Coop innan och förvarnat, likaså betalo.

Det finns en tråd "betala räkningar led kreditkort" tror jag den heter. Där finns mycket information.

Använt båda flertal ggr, aldrig ngt problem. Betalo använde jag för betalning av hantverkare på +200 ksek, inge problem. Och billhop för en massa restskatt. Inge problem där heller.

Man kan välja om de får spara kortinformationen eller inte.
Betalo har bättre gränssnitt/usability tycker jag, och i övrigt gör båda de som de ska göra: att betala räkningarna. Skiljer lite i avgift mellan dem också, men just nu så kör ju betalo en kampanj.
Sommarkampanj: 1,0% avgift för betalningar med alla Visa och MasterCard som i vanliga fall har avgiften 1,9%, och 2,0% avgift för betalningar med American Express-kort. Kampanjen sträcker sig till och med 31/8-2016 och gäller alla betalningar som slutförs under kampanjperioden.
Men det går att få ner avgiften för Amex till 1.9 % om man mailar dem och ber dem matcha billhop

Men det går att få ner avgiften för Amex till 1.9 % om man mailar dem och ber dem matcha billhop
Har du fått ned avgiften till 1.9% med Betalo trots att avgiften för Amex hos Billhop är 2.1%? Jag håller helt med dig om gränssnittet och tycker även det känns bättre att logga in med Bank ID hos Betalo.

Jag har tidigare mejlare Betalo och det har matchat avgiften hos Billhop som är 2.1%. Att den nu blir 2.0% är förstås positivt:)

Betalo släppte idag tjänsten att kunna betala från kort till bankkonto. Bara jag som upptäckt en fördel för alla som inte kommer över gränsen för exempelvis 2-4-1 voucher? Med hjälp av detta skulle man kunna betala 3000 kr för att få en voucher utan att utföra ett enda köp.

Genom att föra över från sitt Amex till sitt vanliga bankkonto 150.000kr, service avgiften 3000kr blir beloppet att betala, för att kunna få en 2-4-1 voucher, sedan är det bara betala amex räkningen med de pengarna man precis fört över från sitt eget kort (plus 22.500 Eurobonus poäng) Även 0.13 kr per eurobonus är väl rätt okej, eller har jag gjort någon radikal felberäkning?

Betalo släppte idag tjänsten att kunna betala från kort till bankkonto. Bara jag som upptäckt en fördel för alla som inte kommer över gränsen för exempelvis 2-4-1 voucher? Med hjälp av detta skulle man kunna betala 3000 kr för att få en voucher utan att utföra ett enda köp.

Genom att föra över från sitt Amex till sitt vanliga bankkonto 150.000kr, service avgiften 3000kr blir beloppet att betala, för att kunna få en 2-4-1 voucher, sedan är det bara betala amex räkningen med de pengarna man precis fört över från sitt eget kort (plus 22.500 Eurobonus poäng) Även 0.13 kr per eurobonus är väl rätt okej, eller har jag gjort någon radikal felberäkning?

Edit:Sorry såg att det redan fanns en tråd kring detta.

Har du fått ned avgiften till 1.9% med Betalo trots att avgiften för Amex hos Billhop är 2.1%? Jag håller helt med dig om gränssnittet och tycker även det känns bättre att logga in med Bank ID hos Betalo.

Jag har tidigare mejlare Betalo och det har matchat avgiften hos Billhop som är 2.1%. Att den nu blir 2.0% är förstås positivt:)
Sorry, jag som mindes fel. Inspirerad av dig (om jag minns rätt) så mejlade jag dem och bad dem matcha. Men det var till 2.1 % och inte 1.9 % som jag felaktigt skrev ovan.

Ok tack.

Detta går inte. Man får inte betala till sig själv eller till ett bolag man äger eller är delägare. Detta är även något som i alla fall Betalo kollar up. Jag vet för jag har provat:)

Vet ni när pengarna dras från kortet med Betalo samt billhop om man har lagt in betalningar c 30 dagar innan ?

Last edited:
Toppen