Senaste nytt

SAS Inrikes flyttar till terminal 5 på Arlanda

Menar du att man även får gå av på T5? Redan idag landar en del inrikesplan på T5 (SK005 LLA-ARN gör det rätt ofta). Dock får man inte gå av på T5 utan man bussas till T4. Ytterst irriterande då denna procedur tar tid.

Exakt, inrikespassagerare kommer även de gå ut genom tullfiltret på T5.

Kan man tro att SAS väljer ut några avgångar där det brukar vara en särskilt hög andel utrikestransferpax?
Förmodligen är det maskinerna som skall gå utrikes som man i vilket fall som helst skulle angöra T5, perfekt för som du skriver de som skall vidare med utrikes från T5
Extra lång promenad om passageraren skall resa vidare ut från T2, bussen finns utanför visserligen , Arlanda Express går ju " bara var 15 minut.

Förmodligen är det maskinerna som skall gå utrikes som man i vilket fall som helst skulle angöra T5, perfekt för som du skriver de som skall vidare med utrikes från T5
Extra lång promenad om passageraren skall resa vidare ut från T2, bussen finns utanför visserligen , Arlanda Express går ju " bara var 15 minut.
Mellan T2 och T5 finns det väl en airside buss man kan åka med.

Mellan T2 och T5 finns det väl en airside buss man kan åka med.
Japp, men de flesta som byter mellan inrikes och T2 har nog inte bokat så att de kan skicka bagaget direkt till slut destinationen, och hämtar man ut bagaget så finns det ingen möjlighet att ta bussen.
Ex. flyger DY och skall vidare med BA.

Menar du att man även får gå av på T5? Redan idag landar en del inrikesplan på T5 (SK005 LLA-ARN gör det rätt ofta). Dock får man inte gå av på T5 utan man bussas till T4. Ytterst irriterande då denna procedur tar tid.

Jag tror jag gjorde det motsatta för inte så länge sedan när CPH-ARN landade på T4, och vi fick ta en buss till T5. Tog förbannat lång tid, så även det sker.

Flög GOT-ARN 23 juni och vi parkerade då på T5. Vi som skulle vidare inrikes alternativt kliva av i Sthlm fick gå av genom baktrappan och ta buss till T4 men de som skulle vidare internationellt från T5 fick kliva av fram. De påpekade dock att man var tvungen att visa upp giltigt boardingpass för att få kliva av där. Första gången jag är med om det.

Flög GOT-ARN 23 juni och vi parkerade då på T5. Vi som skulle vidare inrikes alternativt kliva av i Sthlm fick gå av genom baktrappan och ta buss till T4 men de som skulle vidare internationellt från T5 fick kliva av fram. De påpekade dock att man var tvungen att visa upp giltigt boardingpass för att få kliva av där. Första gången jag är med om det.

Precis samma sak hände mig när jag flög LLA-ARN på midsommardagen.

Har också varit med om det på GOT-ARN. Blev ju dock fullständigt kaos när folk skulle av. Några i bak, några i fram. Slutade med att det blev tvärstopp i gången

Toppen