Senaste nytt

Privatflyget, ett fullvärdigt alternativ till kommersiella flygningar i framtiden?

lnixon

Medlem
Inte blev det sämre av att vi blev "inblåsta" på Gotland på grund av för kraftig vind på Bromma och kunde avnjuta maten på 50 kvadrat.

Jag skulle just säga nåt om att en av nackdelarna med privatflyg är att man är väderkänslig, fast även det har ju uppenbarligen sina fördelar också. :)
 

Raste

Medlem
Ska vi arrangera en BC flygning till Gotland i sommar? Vi flyger över och käkar lunch i Visby. Sen tar vi ett varv runt ön innan vi flyger hem?
Finns ju ett antal piloter bara i denna tråd...

Det vore sjukt coolt! Vad kan det tänkas kosta?

@bjornstrom: Fränt, räkna iskallt med mig!
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Kanon idé! Dock kanske det blir svårt att hitta en lucka för mig i sommar... har en hel del att göra (+ redan inbokade resor). Jag avvaktar tills något blir bestämt. Jag kanske möter upp på lunchen i VBY :)
 

Kristofer

Medlem
Kanonkul idé, jag är på! Jag har inte hittat något plan i Stockholm att flyga än (nyinflyttad), men till i sommar bör det vara fixat. :)
 

Kristofer

Medlem
Japp, finns ju en del kvar. Men tyvärr känns inte så mycket optimalt sen allmänflygslakten tog fart här uppe. Lutar nog åt att jag går med i Roslagens Flygklubb.
 
Toppen