Senaste nytt

COOP Medmera mer

170 000p saknades på COOP, skickade ett mail, där de svarade att jag skulle skicka in kvitton på varje köp. Känns otroligt, och att detta inte kommer gå smärtfritt... Ni andra som anmält saknade poäng, räckte det för er att skicka in datum och belopp?

Då var pappret påskrivet och skickat in för uppsägning. Vet ju att diskussionen varit massiv sen försämringarna, men har ni sett att det ändras ytterligare 1 okt? Blir månadsavgift på 29kr/mån (348 per år) istället. Prisändringar

Då var pappret påskrivet och skickat in för uppsägning. Vet ju att diskussionen varit massiv sen försämringarna, men har ni sett att det ändras ytterligare 1 okt? Blir månadsavgift på 29kr/mån (348 per år) istället. Prisändringar
Det hade jag missat! Jag skall skicka in uppsägningen så snart jag fixat ett kuvert.

Det verkar inte finnas några som helst gränser hur mycket man kan köra ett kort i botten på så pass kort tid. Imponerande faktiskt!

Deras kort var fantastiskt fram till nyår och har sedan försämrats så myket att det faktiskt är imponerande som @crown säger. Jag tror att man får expertråd av antingen Mona S, Svetsar-Steffe eller Romson. Eller kanske all tre med tanke på hur dåligt kortet har blivit.

Kortet är väl iofs billigt om man nu behöver ett andra eller tredje backup kort. Men då kan man ju lika gärna använda sig av några av gratiskorten från de större finansiella instituten. Kortet känns dock amatörmässigt och oprofessionellt. Coop i en nötskal.

Ang. gratis uttag utomlands. Man måste då ha satt in pengar på coop-kontot så att man inte hamnar på minus eftersom det annars blir ränta på uttaget. Det tycker jag är för jobbigt för att greja med.

Dubbeldippa med Amex Elite? Såvitt jag kan förstå räcker det med ett vanligt medlemskort hos coop för detta? eller så missförstår jag något.
Hur fungerar detta egentligen? Jag har en kredit på 25 000 kr. Ska vara i Thailand i en månad och vill då slippa valutapåslaget. Jag kommer blanda kortbetalningar med kontantuttag. Så länge jag hela tiden betalar in pengar så att jag inte belastar krediten så behöver jag inte betala ränta för kontantuttaget?

Ponera att jag betalar in 1000 kr till kontot så jag hamnar på 26 000 kr. Jag tar ut 500 kr i bankomat för att sedan handla på restaurang för 1000 kr med kortet. Då belastar jag ju krediten med 500 kr, men det var ju restaurangbesöket som triggade krediten. För detta blir det väl ingen ränta?

Ang. gratis uttag utomlands. Man måste då ha satt in pengar på coop-kontot så att man inte hamnar på minus eftersom det annars blir ränta på uttaget. Det tycker jag är för jobbigt för att greja med.
Hur fungerar detta egentligen? Jag har en kredit på 25 000 kr. Ska vara i Thailand i en månad och vill då slippa valutapåslaget. Jag kommer blanda kortbetalningar med kontantuttag. Så länge jag hela tiden betalar in pengar så att jag inte belastar krediten så behöver jag inte betala ränta för kontantuttaget?

Ponera att jag betalar in 1000 kr till kontot så jag hamnar på 26 000 kr. Jag tar ut 500 kr i bankomat för att sedan handla på restaurang för 1000 kr med kortet. Då belastar jag ju krediten med 500 kr, men det var ju restaurangbesöket som triggade krediten. För detta blir det väl ingen ränta?
Man behöver inte ha plus på kontot för att kunna ta ut pengar. Huvudsaken (för att undvika ränta) är att man inte tar ut mer än man har förskottsinbetalat. Köp beräknas däremot som vanligt och belastar din kredit för nästa räkning.

Alltså: har jag handlat för 10,000:-, sätter in 5,000:- i SEK och tar ut motsvarande i utländsk valuta och sen handlar för 10,000:- till så kommer nästa räkning att vara på 20,000:- och utan att ränta utgår.

Deras kort var fantastiskt fram till nyår och har sedan försämrats så myket att det faktiskt är imponerande som @crown säger. Jag tror att man får expertråd av antingen Mona S, Svetsar-Steffe eller Romson. Eller kanske all tre med tanke på hur dåligt kortet har blivit.
Snart får man väl ett armband av Eliasson också ;)

Dags att dumpa kortet helt klart.
Hittade du en blankett för uppsägning?

Du måste beställa blankett för uppsägning genom att ringa till kundtjänst. Sen ska kortet "nollas", alltså du får inte ha innestående kredit innan du kan skickar in uppsägningen och få kortet uppsagt. Ingen slutfaktura hos Coop inte...

Krångligt? Ja!

Ja nu tror jag att det är dags att överge detta kort. Maken till försämring är svårt att finna. Blir nog SAS MC tillsvidare.

Poängen jag har hos COOP stannar väl på mitt med mera konto? (Bara för att vara 100% säker :)

Toppen