Senaste nytt

SAS sommarrea med 30 % rabatt på bonusresor i Europa

Dålig rabatt dessutom får man inte åka förrän 15:e augusti

giphy.gif

Funkade inte för mig först som guld, drog iväg ett mail till supporten och vips så kunde jag boka.

Lyckades boka om min fru på en resa till Riga i oktober och fick tillbaka 6.000 poäng tack vare det.

Bokade även in tors-sön i september till Munchen i Plus för 42.000 poäng. ( födelsedagspresent till min far.)
Hade tidigare en resa i Plus till Dusseldorf med förra kampanjen där vi betalade 36.000 poäng för 2 personer som jag bokade av.

Hotellen var dock dyra i Köln, och Munchen verkar vara en trevligare stad. Så detta gick jämt ut med billigare hotell på köpet.

Är det bara jag som drömmer/hoppas på 50% rabatt på longhaul när Eurobonus fyller år?

Inte jag, då jag redan har en Amex 2-4-1 som jag kommer att ha svårt att hinna använda. Hoppas mycket hellre på någon roligare kampanj till 70-årsfirandet (av SAS, inte EB, om vi ska vara petiga :) ). Trippelpoäng på alla long haul-linjer eller nåt, gärna kombinerat med en F&F-kampanj där de för en gångs skull säljer VIP-biljetter i business också (jojo, man kan väl åtminstone få drömma...).

Fungerar som EBG nu. Blir en Tallin-tripp med hustrun i augusti. Tips på hotell centralt? 40K poäng+62 euro/2 personer i ekonomi (AGH-ARN-TLL)

Testa baltikums första Hilton som öppnade denna månad. Ett mycket bra hotell tyckte jag och de uppgraderade mig som HHG till ett executive rum med tillgång till loungen högst upp i byggnaden. Det enda negativa var att endast en väldigt sparsam frukost ingick i loungen med möjlighet att köpa buffén för 19 euro. Kanske skriver en recension senare om intresse finns.

Toppen