Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

En annan sak som är extremt bra annars med diamond, som faktiskt har utnyttjats två gånger nu, är priority till ombokning vid inställt eller försenat flyg. Kom hem >2h tidigare båda gångerna än om jag skulle behövt vänta

Annars ligger veckans snitt på recognition på 50% i Go (2 legs) och 0% plus (4 legs) alla intra norden.
Den typ av recognition som är värd något är prioritet vid någon typ av händelse som gör att man måste ha hjälp av flygbolaget. Att då bli speciellt omhändertagen är verkligen toppen.
Den andra, mindre viktiga men ändock trevliga, recognition är när man blir serverad först och kanske någon extra gång mot vad som är normalt. Inget man inte klarar sig utan men trevligt. Speciellt är snabb service (serverad först) på nattflyg uppskattat!
Den tredje formen, som jag totalt kan klara mig utan och ser som ganska värdelös, är när besättningen kommer fram och hälsar en välkommen och tackar för att man flyger med flygbolaget i frågan. Det ger mig inte ett smack. Vill de visa uppskattning för att jag flyger med dem gör då det genom "nummer 2" ovan.

Nu när CC ska ha ipads så skulle ju SAS kunna ha en profil som man som Diamond kan editera på sin EB-sida, där man kan ange önskemål såsom om man vill bli hälsad på, eller bli serverad snabbt på långflyg, eller få ett gosedjur innan start o s v.

Nu när CC ska ha ipads så skulle ju SAS kunna ha en profil som man som Diamond kan editera på sin EB-sida, där man kan ange önskemål såsom om man vill bli hälsad på, eller bli serverad snabbt på långflyg, eller få ett gosedjur innan start o s v.
Eller alltid bli serverad en Mikkeller utan att bli tillfrågad, gärna direkt när serveringen ska börja så man slipper vänta en halvtimme om man sitter vid nödutgång.

Glitch i systemet idag på Sk1834. Jag stod som EBD på manifestet trots att jag inte längre är det. Tyckte de var lite snällare mot mig, men i övrigt var det ingen särskild uppmärksamhet.

Glitch i systemet idag på Sk1834. Jag stod som EBD på manifestet trots att jag inte längre är det. Tyckte de var lite snällare mot mig, men i övrigt var det ingen särskild uppmärksamhet.
Om du bokade resan när du var EBD så står den statusen på listan. Samma om du "åker upp en nivå", men då tror jag att de flesta kontaktar SAS och lägger in nya statusen, hoppas du har några resor bokade med EBD framöver.

SK542 igår. CC går i princip förbi raden, och jag blir tvungen att vinka för att gubben ska komma tillbaka. Beställer vatten, Francois Montand och en sallad. Räcker över kortet, får kvitto tillbaka på 200....Påpekar att jag nog inte borde betala för drycken varvid han säger "jaså, det såg jag inte", tar kortet och kommer tillbaka en halvtimme senare med en kreditnota. Superbra recognition....

Plötsligt händer det efter 6 månader som EBD ! Fantastiskt bemötande av bedårande flygvärdinna från jettime ! SAS ATR 75 till Gdansk ! Kände mig verkligen super super välkommen och som en VIP hela flygresan ! Blev verkligen överraskad !

Bedårande är ett mkt underskattat ord :)

Prøvde å søke etter følgende informasjon, men det finnes så mange tråder her ... :)
Min fru har kvalifikasjonsperiode Mars, og ble nettopp dumpet ned til sølv. Derfor ga jeg bort Diamond, og regnet med at hun skulle få to nye år (inneværende periode, neste periode pluss tre måneder). Slik har det virket tidligere. Men hun fikk bare ett år - utløp Juni 2017. Jeg har ringt EB support, og de påstår at man bare får ett år, og slik har det alltid vært. Hm...
Er det noen som vet om dette er endret, eller har jeg bare vært uheldig med support-rulletten?

Toppen