Den typ av recognition som är värd något är prioritet vid någon typ av händelse som gör att man måste ha hjälp av flygbolaget. Att då bli speciellt omhändertagen är verkligen toppen.En annan sak som är extremt bra annars med diamond, som faktiskt har utnyttjats två gånger nu, är priority till ombokning vid inställt eller försenat flyg. Kom hem >2h tidigare båda gångerna än om jag skulle behövt vänta
Annars ligger veckans snitt på recognition på 50% i Go (2 legs) och 0% plus (4 legs) alla intra norden.
Den andra, mindre viktiga men ändock trevliga, recognition är när man blir serverad först och kanske någon extra gång mot vad som är normalt. Inget man inte klarar sig utan men trevligt. Speciellt är snabb service (serverad först) på nattflyg uppskattat!
Den tredje formen, som jag totalt kan klara mig utan och ser som ganska värdelös, är när besättningen kommer fram och hälsar en välkommen och tackar för att man flyger med flygbolaget i frågan. Det ger mig inte ett smack. Vill de visa uppskattning för att jag flyger med dem gör då det genom "nummer 2" ovan.