Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Zon 1, 2 och 3 är inga begrepp som SAS definierar. SAS definierar bara zoner, men inga nummer på dessa.

Man måste utläsa av sammanhanget vad som är vad. Ofta kan man väl säga att zon 1 är zonen man startar i och zon 2 är destinationens zon. Zon 3 är zonen man har layover i om den skiljer från zon 1 eller 2. Att man benämner det 3:dje zonen är nog ungefär som att man ibland pratar om "tredje part" eller liknande.
 
Noterar att inte operatörerna i Tallinn själva har koll på zonerna och reglerna när dom föreslår byte i BKK hem från SYD när ditresan gick via ICN (när hemresans plats tyvärr inte var tillgänglig tänkt dag). Men ingen ilska över dem, Kristina gjorde min dag. Australien here i come! ARN-FRA-ICN-SYD-AKL-SYD-HND-FRA-ARN gick såklart igenom.

Tack till alla på forumet som gladeligen svarat på frågor på ett vänligt och givande sätt. Rapport kommer!
 
Är kanske lite überförsiktig, men jag ringde Tallinn och fick ändrat utresan (första benet) till dagen innan. Eftersom det tydligen varit en scheduled change på den ursprungliga flighten CPH-CDG som jag inte fått info om så gjorde hon (inte Kristina denna gången) ändringen gratis.

Flyger med Thai i A380/C-kabin till Bangkok den 3/1 kl 12, och jag hade bokat CPH-CDG kl 8.30-10.15, alltså bara två timmar emellan. Någon här på forumet hade lyckats skrämma upp mig med långa bytestider och terminalskifte, så 2 timmar verkade lite svajigt. Dessutom är det ju januari, och en liten snöstorm på tisdagsmorgonen hade kunnat ställa till det. Så nu blir det positionering i Paris dagen innan och en natt på Holiday Inn/CDG. Ger ju dessutom fördelen att kunna lounga lite innan vi sätter oss på kärran mot Bangkok.

Fråga: Någon som tror/vet att vi kan checka in bagaget hela vägen trots att vi har en overnight stay på CDG? Hade varit bra att bara ta med de nödvändigaste i handbagaget och slippa dra väskorna till och från hotellet.
 

SNIFF

Medlem
Fråga: Någon som tror/vet att vi kan checka in bagaget hela vägen trots att vi har en overnight stay på CDG? Hade varit bra att bara ta med de nödvändigaste i handbagaget och slippa dra väskorna till och från hotellet.

Vet att det ibland går att checka in bagage dagen innan på flygplatsen om man reser i viss premiumkabin. Det kanske någon här vet om man kan göra. Om det nu inte går att checka in hela vägen. Jag antar att det är mindre än 24h layover, så det borde kanske gå hela vägen ändå?
 
Vet att det ibland går att checka in bagage dagen innan på flygplatsen om man reser i viss premiumkabin. Det kanske någon här vet om man kan göra. Om det nu inte går att checka in hela vägen. Jag antar att det är mindre än 24h layover, så det borde kanske gå hela vägen ändå?
Vi har SAS/Plus ner till CDG i och business resten av vägen. Layover är ca 20 timmar räknat från avresa till avresa.
 

Voyageur

Medlem
Är kanske lite überförsiktig, men jag ringde Tallinn och fick ändrat utresan (första benet) till dagen innan. Eftersom det tydligen varit en scheduled change på den ursprungliga flighten CPH-CDG som jag inte fått info om så gjorde hon (inte Kristina denna gången) ändringen gratis.

Flyger med Thai i A380/C-kabin till Bangkok den 3/1 kl 12, och jag hade bokat CPH-CDG kl 8.30-10.15, alltså bara två timmar emellan. Någon här på forumet hade lyckats skrämma upp mig med långa bytestider och terminalskifte, så 2 timmar verkade lite svajigt. Dessutom är det ju januari, och en liten snöstorm på tisdagsmorgonen hade kunnat ställa till det. Så nu blir det positionering i Paris dagen innan och en natt på Holiday Inn/CDG. Ger ju dessutom fördelen att kunna lounga lite innan vi sätter oss på kärran mot Bangkok.

Fråga: Någon som tror/vet att vi kan checka in bagaget hela vägen trots att vi har en overnight stay på CDG? Hade varit bra att bara ta med de nödvändigaste i handbagaget och slippa dra väskorna till och från hotellet.

När jag flög förra året samma sträcka i Thai F, hade de problem att checka bagaget hela vägen pga tiden som sträckte sig för långt för systemet. Dock löste Thai allt vid första stoppet i CDG och checkade in bagaget samt letade upp och ringde mig helt sonika när jag satt i F loungen i cdg. Proffsigt av de. Så tror att de kan fixa de på vägen
 
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SK, TG
Kabinklass: F, C
Avreseort: ARN
Destination: SYD
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 120000 x 2
Skatter&avgifter (per person): 3700 x 2
När: Nov/Dec 16
Bokad: Jun 16


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-LHR SK C
LHR-BKK TG F A380
BKK-SYD TG F B747
//
MEL-BKK TG C B777
BKK-CDG TG F A380
CDG-ARN SK C

Missar dessvärre TG first lounge i BKK på ditvägen pga kort anslutning :eek:
Grattis, va det svårt att hitta platser och få till bokning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen