Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Flyg som trafikeras av Cimber är inte påverkade av denna strejk va?

SK443 från GOT till CPH är det jag har i åtanke. Vi ska visserligen inte flyga förrän den 17/6 men det känns ändå som om man bör vara beredd och kolla på alternativ.

Tåget ner är alternativet och då är vi på CPH vid 9:15 och SK935 går 12:25 så det bör fungera inte sant?

Nej Cimber påverkas inte av strejken, men kollar med SAS eller SWEDAVIA regelbundet

Eller så är det kanske dags för SAS att överge den så kallade "nordiska modellen" om inte EU skärper till lagstiftningen? Vanliga resenärer bryr sig inte mycket om anställningsvillkor med mera. Viktigaste är att det är billigt att ta "bussen". Göra som Austrian är ett alternativ, outsourca hela verksamheten. Behålla en anställd för att namnet SAS ska kunna leva vidare.

Bra fråga, jag undrar också vad som blir bra? Ett uselt FF-program om man inte flyger C eller F, mediokert flygbolag med visserligen jämn service men....

Jag vill inte att Lufthansa köper SAS, men om jag ska lyfta fram det positiva skulle priority boarding och priority baggage handling säkert börja fungera betydligt bättre.

Överleva i säg 10 år till vore inte heller dumt, då borde SAS demografiproblem nästan vara helt borta. Anställningsstoppet som varade i så många år visar sig nu då många av piloterna befinner sig i den högre löneskalan. In med unga piloter som inte vill annat än arbeta önskar jag. Vill fortsätta flyga med SAS i många år till.

Toppen