Senaste nytt

Lounge access med barn?

LarsCph

Medlem
Så med EBG så är saken biff för mig plus fru, vänner inkl. familj får dra till Mac Donalds..:D Hoppas inte vänskapen ryker bara, men de har själva valt economy...;).

Haha... De skal bare være glade for, at de ikke (endnu) er blevet smittet med business class virus - det er ganske dyrt at være ramt af og så vidt jeg ved findes der faktisk ingen kur når man først er inficeret! :)
 

Stefan62

Medlem
Alla har vi olika åsikter om detta med gäster/familjemedlemmar i loungen. Även om det är sommartid så finns det människor som är på arbetsresor och önskar loungen till det syfte som gjorde att den en gång uppstod - "lugn oas i flygplatsens stress för arbete och avkoppling".

För min del tycker jag att t ex SAS Gold-lounger enbart ska kunna nyttjas av den som uppnått status. Har man gäster/familj med sig så kan det vara ok att hänvisas till vanliga "business-loungen".
 

sweflyer

Medlem
Alla har vi olika åsikter om detta med gäster/familjemedlemmar i loungen. Även om det är sommartid så finns det människor som är på arbetsresor och önskar loungen till det syfte som gjorde att den en gång uppstod - "lugn oas i flygplatsens stress för arbete och avkoppling".

För min del tycker jag att t ex SAS Gold-lounger enbart ska kunna nyttjas av den som uppnått status. Har man gäster/familj med sig så kan det vara ok att hänvisas till vanliga "business-loungen".
På sitt sätt är det en intressant tanke. Gissar att de flesta med guld får det på affärsresor, och att dessa resor primärt görs ensamma. För att behålla det exklusiva i guld-loungerna kanske en mellanväg kunde vara innehavare+EN gäst. Vill man ha familjen är man välkommen, men till Business-delen.
Problemet blir väl så klart dimensionering. Business-loungerna kanske inte har kapaciteten som krävs.
 

Matsson

Medlem
Tycker oxå en gäst borde räcka. Sitter nu i SIN på goldlounge terminal 2 och förundras över hur många goldcard en barnfamilj på 6 pers kan samla ihop. Överväger gå ner och fika och få lugn och ro...........
 

Agö

Medlem
För min del tycker jag att t ex SAS Gold-lounger enbart ska kunna nyttjas av den som uppnått status. Har man gäster/familj med sig så kan det vara ok att hänvisas till vanliga "business-loungen".
Enig. På Kastrup har man t ex löst detta genom att ha ett väl avskärmat lekrum i businessloungen. Funkar fint. Sedan är min dotter iofs guldmedlem så rent krasst har hon mer rätt att vara i guldloungen än vilken gäst som helst utan guldkort.
 

Börnen

Medlem
Enig. På Kastrup har man t ex löst detta genom att ha ett väl avskärmat lekrum i businessloungen. Funkar fint. Sedan är min dotter iofs guldmedlem så rent krasst har hon mer rätt att vara i guldloungen än vilken gäst som helst utan guldkort.

Jo det finns ett lekrum men sist vi var där förra sommaren var det tragiskt tråkigt med trasiga leksaker osv. Bättre att barnet sitter och läser en bok i loungen
 
Toppen