Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

NotRyan

Medlem
Jo så är det säkert, men frågan är ju dock vem som haft bäst bud. Iom att vi inte ser hela bilden på dessa rapporteringen blir det mycket gissa.
Nej, det är ju det...Vi ser inte alla bud alltså vet vi inte vad folk har budat, vi vet inte hur många bud som funnits, vi vet inte vilken status budgivarna haft, vi vet inte hur många platser som släppts för uppgraderingar och dessutom är relationen mellan pengabud och poängbud högst mystisk...

Slutsats: Vi kan inte annat än gissa :D
 

oneM

Medlem
Frågan har säkert ställts förut men kan inte hitta något, uppgraderade från Go > Plus, får jag poäng för Plus Saver eller för en vanlig Plus biljett är ju en ganska stor skillnad.
 

P-L

Medlem
När jag uppgraderat från Go > Business har jag fått för Z (Business Saver). Någon som vet om det går att få någon annat än saver?
 

ulagun

Medlem
Har inte följt denna tråd så noga, så vet inte om detta redan varit uppe.
Lade "skambud" 16.000 poäng långt till vänster på mätaren till Tokyo från Go till Plus.
Hörde inget 36 timmar innan, gick in och kollade min bokning, kvar i GO så var beredd på att göra ett sista försök med uppgradering på Kastrup.
Till min förvåning var uppgraderingen genomförd när jag checkade in på nätet kvällen innan. Detta utan jag fått någon bekräftelse innan.
Har SAS någon slags sista-minuten upgrade för (alltför) låga bud, när man har hela bokningsläget klart för sig nära inpå departure?
 

SNIFF

Medlem
Har inte följt denna tråd så noga, så vet inte om detta redan varit uppe.
Lade "skambud" 16.000 poäng långt till vänster på mätaren till Tokyo från Go till Plus.
Hörde inget 36 timmar innan, gick in och kollade min bokning, kvar i GO så var beredd på att göra ett sista försök med uppgradering på Kastrup.
Till min förvåning var uppgraderingen genomförd när jag checkade in på nätet kvällen innan. Detta utan jag fått någon bekräftelse innan.
Har SAS någon slags sista-minuten upgrade för (alltför) låga bud, när man har hela bokningsläget klart för sig nära inpå departure?

Det ser ut att vara ett rätt rimligt bud ändå, sett till andra lyckade uppgraderingar på longhaul.
I appen/hemsidan verkar det inte ändras om man fått en uppgradering, då man behåller ordinarie bokningsklass men får poäng för den högre.

Kollat din spamkorg?

ARN HKG 2016-06-04 M->Y 23120
ARN LAX 2016-05-12 M->Y 15005
CPH EWR 2016-05-31 M->Y 16155
CPH ORD 2016-05-28 M->Y 15400
EWR CPH 2016-05-31 M->Y 16235
HKG ARN 2016-06-05 M->Y 10300
SFO CPH 2016-05-04 M->Y 15085
 

OnlyAFool

Medlem
Jag har varit lite inaktiv här på forumet på sistone och då inte helt hängt med i SAS övergång till Plusgrade. Är det fortfarande obekräftat att man inte får några poäng till andra program än SAS Eurobonus. Eller är det så att man får poäng efter original bokningen till andra program än Eurobonus?
 

SNIFF

Medlem
Jag har varit lite inaktiv här på forumet på sistone och då inte helt hängt med i SAS övergång till Plusgrade. Är det fortfarande obekräftat att man inte får några poäng till andra program än SAS Eurobonus. Eller är det så att man får poäng efter original bokningen till andra program än Eurobonus?
wb.

Det är nog fortsatt obekräftat.
 

Berrsus

Medlem
Jag fick igenom en uppgradering (GO till Plus) via Plusgrade för sträckan ARN - EWR.
På boardingkortet står det klass Y vilket enligt SAS intjäningstabell för poäng skall innebära 6000 poäng. In på kontot så trillade det 4000 poäng. Trodde det var strikt att det var klassen på boardingkortet som styrde intjäningen av poäng. Någon som vet varför det blir annorlunda här?
 

SNIFF

Medlem
Jag fick igenom en uppgradering (GO till Plus) via Plusgrade för sträckan ARN - EWR.
På boardingkortet står det klass Y vilket enligt SAS intjäningstabell för poäng skall innebära 6000 poäng. In på kontot så trillade det 4000 poäng. Trodde det var strikt att det var klassen på boardingkortet som styrde intjäningen av poäng. Någon som vet varför det blir annorlunda här?

upload_2016-6-9_11-10-7.png


Det är rätt, Plusgrade uppgraderar till en Plus Saver-bokningsklass.
Y är kabinklassen, dvs PLUS.
Om du tittar bredvid Y:et på din pappersbiljett (står inte på e-biljetter) så ser du bokningsklassen.
upload_2016-6-9_11-15-4.png

Exempelvis C_i eller F_o här.
 

Berrsus

Medlem
Du menar att jag gör generalfelet och blandar ihop kabinklass och bokningsklass?! ;)
Tack! Tänkte blint att eftersom det bara stod Y att det var bokningsklassen. På biljetten står Y och SAS Plus under.

Visa bifogad bild 53187

Det är rätt, Plusgrade uppgraderar till en Plus Saver-bokningsklass.
Y är kabinklassen, dvs PLUS.
Om du tittar bredvid Y:et på din pappersbiljett (står inte på e-biljetter) så ser du bokningsklassen.
Visa bifogad bild 53188
Exempelvis C_i eller F_o här.
 
Toppen