Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

För ca 10 år sedan skulle jag flyga från BMA till MMX, gick på planet och satte mig längst fram. Så långt inga problem. När boardingen var i klar, kom det fram en man (inte kabinpersonal) och lät meddela att jag skulle "flytta mig". Jag undrade om han var full - det fanns inget som indikerade att man inte fick sitta där jag nu satt. Han höjde rösten och ganska snabbt eskalerade situationen innan en flygvärdinna fick upp ögonen för vad som höll på att hända. Hon tog snabbt befälet, skickade iväg den otrevlige och bad mig om ursäkt, undrade mycket vänligt om jag inte kunde byta plats, erbjöd mig lite kompensation för att de hade gjort ett misstag osv ...

Jag hamnade ett par rader bak och strax innan vi skulle lyfta klev Prinsessan Victoria på med entourage på och ockuperade de sex främsta platserna. Den otrevlige visade sig vara en polis från SÄPO ... o_O

Det var mitt "Jag mötte Lassie"-moment ... :)

Anders Timell klev precis in i Aegean Club Lounge Aten. Han är väl radiopratare i Stockholm bland annat om jag minns rätt.
Edit: Och så lite skvaller. Han fick ett guldkort av någon :)
Han verkar resa ganska mycket och med lite planering borde han lätt kunna fixa ett eget guldkort.

Han verkar resa ganska mycket och med lite planering borde han lätt kunna fixa ett eget guldkort.

Nu blir det värsta skvallerbloggen, men vet att han flyger till London varannan vecka. (Brukar vara på samma flight). Dock reser han i GO så intjäningen är ju inte super :)

Ingen flight, men ändå...

Just nu - Annifrid Lyngstad i SAS Gold på ARN T5

För 10 minuter sedan - Clabbe af Geijerstam i security för economy!

Toppen