Senaste nytt

Reseplaneringstjänsten TripIt

Själv har jag bytt till Kayak Trips, mest för att jag upplever att den klarar att tolka fler olika bekräftelser. Hade massor av problem med SJ på Tripit.

(Men Kayak Trips är inte mycket att hurra för i övrigt. Funkar som smidig sammanställning och kalenderfeed men inte mycket mer.)

Kör World mate.
Tar nästa alla bokningar via mail direkt. När det är något udda görs det ganska snabbt av dem manuellt antar jag.
Har precis börjat använda kalander synch, så lite tidigt att kommentera den.
Det enda negativa med appen är alla notifications av ändringar på amerikanska inrikesflyg som verkar ändras ett flertal gånger dygnet innan avfärd, och oftast endast några minuters ändring. Blir lite "spam" med alla de pop up notifications.

Erbjuder den kalendersynk?
Självklart.

Och den har det jag saknade mest hos TripIt - förståelsen för att om jag har flyg, hotell, flyg, så ska det bli ankomst med flyg, incheckning på hotell, utcheckning på hotell, avgång med flyg medan TripIt gärna får det till checka in på hotell, ankomma med flyg, avgång med flyg, checka ut från hotellet.

Japp, jag kör nu Tripcase och Worldmate parallellt. Har inte riktigt bestämt för vilken jag skall välja mer än att jag slutar med Tripit Pro. Tycker Tripits hemsida alltid varit lite rörig och att appen inte alltid fungerar bra offline. Vilket hände senast idag på CDG när Tripit redan städat undan en bokning jag ville få upp snabbt, medan det fungerade bra i Worldmate. Worldmate är väldigt duktig på att läsa in bokningar från email. Betydlig bättre än Tripit. Tripcase är mycket smidig om din bokning ligger i SABRE systemet, då slår du bara in din referens. Vi får se vilken det blir i slutändan.

Tack för tips. Installerade worldmate och slängde iväg ett gäng mail för resor till London, New York, Alicante, Miami och Saigon. Allt kom in snyggt och i ordning, flyg, hotell, tåg, hyrbil, Airbnb. Imponerad så här på fredagskvällen!

"App in the air" här, bara flyg, men trevlig liten app ändå.
TripIt också för resten, mest bara för att ha adresser till hotell, kontor o.s.v., skulle lika gärna kunna ha det i kalendern, med app in the air för gate, avgångsbevakning o.s.v.

Kanske något för mitt bolag i Dhaka att utveckla... Tyckte jag saknade något med alla appar jag testat.

Toppen