Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Är nätet så bra att man kan streama matcher? Senast lyckades jag knappt surfa på BC.

Bara testat inrikes och då funkade det hyfsat. De gånger jag flugit med nya A330E och nya kabinen så tycker jag nätet varit helt ok ändå. Kanske inte tillräckligt för att kunna kolla Cmore iofs, ingen aning.

På LN-RKU har wifi varit ur funktion i 2 veckor nu. Råkade ut för den maskinen både ut och hem från LAX. Enligt crew hade de inte lyckats lösa problemet med att det inte fungerade över huvud taget under dessa 10 dagar.

WiFi er kronisk ustabilt både hos SAS, Norwegian, Lufthansa og Emirates (av egen erfaring, utenom Norwegian hvor man lett kan lese at det er ustabilt :p ). Det er jo en grunn til at ikke SAS har valgt å utvide med WiFi på hele short haul flåten - det er så kronisk ustabilt enda. Og når man gjør mange korte hopp blir det hele litt redundant. Men på long haul mente man det kan være verdt, selv om det også her kan være problemer.

Jeg har aldri fått internett til å funke hos LH på 5 longhaul flights. Derfor tar jeg alltid WiFi-tilgjengelighet som en bonus, ikke en selvfølgelighet :)

Är nätet så bra att man kan streama matcher? Senast lyckades jag knappt surfa på BC.
Det beror väl som på många kollektiva nät på att någon sitter och streamar! Oavsett tycker jag att man borde vara lite restriktiv så att bandbredden räcker till fler.

Och streama matcher? Är inte bandysäsongen över..? :p

WiFi er kronisk ustabilt både hos SAS, Norwegian, Lufthansa og Emirates (av egen erfaring, utenom Norwegian hvor man lett kan lese at det er ustabilt :p ). Det er jo en grunn til at ikke SAS har valgt å utvide med WiFi på hele short haul flåten - det er så kronisk ustabilt enda. Og når man gjør mange korte hopp blir det hele litt redundant. Men på long haul mente man det kan være verdt, selv om det også her kan være problemer.

Jeg har aldri fått internett til å funke hos LH på 5 longhaul flights. Derfor tar jeg alltid WiFi-tilgjengelighet som en bonus, ikke en selvfølgelighet :)
Jag har använt Lufthansas T-Mobile-koppling flera gånger och det har funkat klockrent.

SAS har erbjudit mig 15000 poäng - men jag betalade 3500 kr för att uppgradera till C

Det är inte helt galen ersättning om du frågar mig.

Vad en uppgradering från Go till C kostar kanske? Alltså 40.000 poäng.

Så bara för att delar av produkten inte levererades så ska man få tillbaka hela summan? Det låter lite orimligt i mina öron. Det är en avsevärt bättre stol och det är bättre service i C. Visst är det dåligt att det inte går att fälla stolen, men 40k är rätt mycket poäng...

Sedan kan man ju fundera på hur @Avgeek hade gjort ifall han inte lyckats uppgradera - det är ju inte direkt så att man skulle ha kommit fram piggare om man suttit i en annan kabin...

WiFi er kronisk ustabilt både hos SAS, Norwegian, Lufthansa og Emirates
Håller inte med. När jag flugit Lufthansa har det fungerat klockrent.

@agehall lite OT, men måste säga att av alla flygbolag jag testat har LH varit mest stabila och jag har kunnat jobba skapligt bra (jämförbart med en ok lina i typ Thailand i min egna erfarenhet)

@agehall lite OT, men måste säga att av alla flygbolag jag testat har LH varit mest stabila och jag har kunnat jobba skapligt bra (jämförbart med en ok lina i typ Thailand i min egna erfarenhet)
Någon som vet vilka som levererar WiFi-lösningen till SAS? Lufthansa och Singapore kör Panasonic och jag tycker också att den fungerat bra förutom en gång då det var stendött. Jag satt i F och hade synpunkter om detta och tydligen ringde kaptenen upp panasonic och så funkade det efter en timme.

Någon som vet vilka som levererar WiFi-lösningen till SAS? Lufthansa och Singapore kör Panasonic och jag tycker också att den fungerat bra förutom en gång då det var stendött. Jag satt i F och hade synpunkter om detta och tydligen ringde kaptenen upp panasonic och så funkade det efter en timme.

"Ryktet" säger att det är olika leverantör på lång- och kortdistans och att på kortdistans så levereras det av ett statligt telekombolag som ligger nära planens hemmabas.

På långdistans ska det vara Panasonic, och på någon framtida träff kan jag dela med mig av några "sköna stories" från mina kontakter med deras support (som är en bidragande orsak till att mitt hår numera är grått och tunt).

Toppen