Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Får kolla vid tillfälle!
Undrar om det där är någon försvenskning... jag läser det där som "Prätty gudd".

Är det bara jag eller har de ändrat namnen på bid strength-nivåerna?

Istället för Poor-Fair-Good-Very Good-Excellent står det istället:

" A bit low"
"Still Modest"
"Pretty Good"
"Even Better"
"Really Good"

Ja, jag får samma. Ser också en "Average Upgrade Price symbol precis bredvid maxpriset" natar att de inte har tillräckligt med data än för att börja uppge detta, eller så vill de inte uppge eftersom det verkar som att låga bud ofta går igenom, iallafall på shorthaul.

Ja, jag får samma. Ser också en "Average Upgrade Price symbol precis bredvid maxpriset" natar att de inte har tillräckligt med data än för att börja uppge detta, eller så vill de inte uppge eftersom det verkar som att låga bud ofta går igenom, iallafall på shorthaul.

Någon som har en ARN-HKG-bokning? Det är den mest förekommande BC-uppgraderingsförfrågan i alla fall. Där kanske det finns data...

Jaha då fick jag ett mail 42 timmar innan att vår upgrade hade gått igenom och allt var frid och fröjd men runt 22 timmar innan avgång så kom där ett nytt mail att den INTE hade gått igenom... Försökte ordna upp det på flygplatsen men dom var överhuvudtaget inte med i den matchen mer än att jag kunde dra 15000 poäng pp eller betala 299 dollar pp till Plus. Räknade 28 lediga platser i Plus men fullt i GO.. Vi behöll våra platser i GO och surade...

Sträcka: EWR - OSL
Datum:2016-05-23
Från kabinklass: GO
Till kabinklass: PLUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 1300 NOK X2
Bid strength: poor
Eurobonusstatus:EBG X2
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering:3 veckor
Gick uppgradering igenom:NEJ

Sträcka: CPH-NRT
Datum:2016-05-26
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: BUSINESS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4120SEK x 2pers
Bid strength: Good
Eurobonusstatus:EBD +1 st EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering:4 dagar
Gick uppgradering igenom: JA

Beskedet kom 47 timmar före avresan

Jaha då fick jag ett mail 42 timmar innan att vår upgrade hade gått igenom och allt var frid och fröjd men runt 22 timmar innan avgång så kom där ett nytt mail att den INTE hade gått igenom... [...] Gick uppgradering igenom:NEJ

Tycker du ska klaga till SAS. Det är ju inte OK att först säga att det löst sig och sedan inte...
Drog de några pengar på kortet?

Sträcka: PEK-CPH
Datum:2016-05-26
Från kabinklass: GO
Till kabinklass: PLUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): €120 EUR
Bid strength: Poor
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3 dagar
Gick uppgradering igenom: JA (48h innan)

So far är jag riktigt nöjd med nya systemet. 100% på longhaul till en billig summa! Har i och med denna uppgradering sett till ännu en gång att jag fortfarande aldrig har flugit ekonomiklass på longhaul! :)

Toppen