kaktusen
Medlem
Jag har kikat igenom villkoren lite snabbt till måndagsvinet men hittar ingenting om beloppsbegränsningar. Avtalet är liknande standardfraser som de flesta andra kort. Jag hittar dock denna:
Att SEB är skit håller jag inte med om men smaken är som baken delad. Jag använder för nuvarande SEB, Handelsbanken, och Swedbank så jag har mer erfarenhet än de flesta. Både privat och som företag. Nordea köpte nyligen över mig men innan processen var klar kastade jag ut dom. Ingen bank kan vara så dålig. Även om man försöker. Man märker efter fem minuter att man har att göra med Televerket/Nordbanken/Radiotjänst/Fortum/Arbetsförmedlingen/Migrationsverket/Vattenfall. Dvs ett statligt bolag där man tror att det fortfarande är 1990
Jag ringer SAS MC i morgon och frågar vad som gäller.
Betalning med kort på bank-, post- och växlingskontor för överföring av medel till annan mottagare än bank-, post eller växlingskontoret och därmed jämförliga transaktioner anses som kontantuttag. Detta gäller även om kortinnehavaren inte erhåller kontanter. Exempel härpå är betalning av postförskott och köp av resevaluta.
Jag ser inte att man ska begränsa något via Betalo/Billhop pga detta. Har man betalt en faktura via Billhop/Betalo så kan man ju enkelt visa att det inte är ett kontantuttag. En annan intressant del i villkoren är följande:
Kortet får inte användas hos säljföretag om 1. säljföretaget är kontohavares enskilda firma, 2. säljföretaget är handels- eller kommanditbolag i vilket kontohavare är bolagsman, eller 3. säljföretaget är s.k. fåmansbolag till vilket kontohavare är närstående (t.ex. verkställande direktör eller styrelseledamot).
Det finns säkert en del som använder ett personligt kort för att betala räkningar och kostnader i handelsbolag/egen firma/AB. Svårt eller omöjligt för SEB att kontrollera.
Att SEB är skit håller jag inte med om men smaken är som baken delad. Jag använder för nuvarande SEB, Handelsbanken, och Swedbank så jag har mer erfarenhet än de flesta. Både privat och som företag. Nordea köpte nyligen över mig men innan processen var klar kastade jag ut dom. Ingen bank kan vara så dålig. Även om man försöker. Man märker efter fem minuter att man har att göra med Televerket/Nordbanken/Radiotjänst/Fortum/Arbetsförmedlingen/Migrationsverket/Vattenfall. Dvs ett statligt bolag där man tror att det fortfarande är 1990
Jag ringer SAS MC i morgon och frågar vad som gäller.