Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Har aldrig benämnt UA inrikes som JV atlantic (specade ganska noga vilja bolag dom gällde - och om man har kommit i då pass många EB poäng att man börjar "se sig om" efter bonus resor, då har man "lite koll". Sedan FINNS det trådar där man kanske helt bör undvika ALLA typer av IATA förkortningar, men det är en sak för sig. Mig veterligen handlade inte denna tråd om "prisvärda" biljetter utan om bonusbiljetter, så nu utelämnat vi de engelsk termen (award)...

Skulle stått 330, men bekräftat tack! Rätt gott om platser på ARN-LAX, ska testa mig fram om det är 00:00 som platserna släpps.

Kolla och återrapportera Jag vet GDS erna uppdateras typ 00:00, har flera gånger knipit BKK biljetter typ avresa 21-22/12, de brukar gå åt som "smör" annars...

Award, de finns i GDS men är dolda, men kan via div kommandon göra direktboknkng mot dold klass.

Men det går inte att fullfölja bokningen, då du får UC när man försöker spara. Allt finns i CRS/GDS bara en fråga om behörigheter och vad man ser. Tex AD biljetter för BA ser man inte, men man kan boka i GDS via ett s.k. "direct sell" kommando...

Nja bokningssystemen är CRS (Computer Reservation System) och de distribueras av de olika GDS:erna till resebyråer, flygplatser etc...

Väl vid incheckning så har GDS distribuerat PNL (Passenger Name List) till DCS, Departure Control System). För infrastrukturen mellan de olika GDS så ansvarar en organisation som heter SITA..

Busenkelt!
Har man native tillgång till en GDS...
Då har man nått himmelriket..,

Toppen