Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Och där kom ett rungande NEJ ca 22 timmar innan checkin.

Bud 3025 kr från Plus till Business på Sk935 mån CPH - SFO. Styrka Fair (har inte mallen lättillgänglig här på plattan).

Det positiva är att jag istället kan spendera 3000 på något trevligt. Plus i nya kabinen är inte att förakta IMO. Kan hoppas på ett JA på torsdag från ORD istället.

Sträcka: ZRH - CPH
Datum:2016-05-17
Från kabinklass:GO
Till kabinklass:pLUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)):605SEK
Bid strength: Fair svag
Eurobonusstatus:EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering:3 dagar
Gick uppgradering igenom: JA

Sträcka: CPH-NRT
Datum: 2016-05-15
Från kabinklass: GO
Till kabinklass: PLUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 1220 SEK
Bid strength: Poor
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Tre veckor innan

Det känns som helt OK värde för en så lång flight.

Här gick det undan.. 42 timmar innan gick den igenom. Försökte lägga in både Biz och plus men fick inte till det. Betala 2995 pp i Go så jag tycker det är helt ok med 1650 Nok till Plus pp.

Sträcka: Osl - Ewr
Datum:19/5
Från kabinklass: Go
Till kabinklass Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 1650 X2 3300 NOK
Bid strength: Precis mellan poor och fair
Eurobonusstatus: EBG X2
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 3 veckor

Och där kom ett rungande NEJ ca 22 timmar innan checkin.

Bud 3025 kr från Plus till Business på Sk935 mån CPH - SFO. Styrka Fair (har inte mallen lättillgänglig här på plattan).

Det positiva är att jag istället kan spendera 3000 på något trevligt. Plus i nya kabinen är inte att förakta IMO. Kan hoppas på ett JA på torsdag från ORD istället.

Intressant att man redan har diskonterat utgiften och är beredd på att lägga dessa på något annat? Jag tänker mig att det är som när jag sökte flygbiljetter till Madagascar, och första alternativet var 16000kr men efter lite lirkande fick jag ner den till cirka 9000kr och tänkte direkt, ja då kan man ju kanske lägga 7000kr på hotell m.m?

Varför funkar man så?

Nu fick jag boka gate uppgradering för 25000p istället, och med den vanliga värderingen på 10 öre/p så kostade det bara 2500 kr. Alltså 500 att spendera istället :). Varför vi funkar så frågar du? För att vi kan !!!

Sträcka: HKG-ARN
Datum: 2016-05-20
Från kabinklass: GO
Till kabinklass: BUSINESS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 45,700 poäng
Bid strength: Poor
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2016-04-27 då med minibudet som jag sedan höjde 2016-05-01 till minibudet + extra man tjänar på uppgraderingen.

Och där kom hemresan. Fortsätter det i denna takt blir man EBD på nolltid... Tur att FCS lockar mer, men detta är ett väldigt väldigt väldigt smart knep av sas!

SAS!

Toppen