Senaste nytt

Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

JohanA

Medlem
Att dom väntat så länge. Jag var i kontakt med dom direkt den 25/4 och de lovade återbetalning. Har sedan ringt dom och dom lovat återbetalning. Men de väntar tills flighten har gått innan dom återbetalar.
Framgick inte i ditt inlägg. Dock ser jag inget upprörande då det normalt inte återbetalats förrän runt flygets avgång.
 

Johanna

Medlem
Framgick inte i ditt inlägg. Dock ser jag inget upprörande då det normalt inte återbetalats förrän runt flygets avgång.
Inte? Om du har köpt en tjänst som du vet att dom inte kommer kunna ge dig. Vill du då inte ha pengarna tillbaka? Nu var det här i någorlunda närtid. Men om jag köpt en uppgradering i november ska jag behöva vänta tills då när dom inte längre säljer tjänsten i april?

Att det inte framgick beror på att det är fortsättning på hela tråden.
 

nissefalk

Medlem
Begärde återbetalning från optiontown den 16e April för en resa den 6e Juni, fick idag den 14e Maj fick jag ett email från option town att min uppgradering inte gått igenom och att jag skall få min betalning tillbaka inom 5 business days

Så kanske man måste vänta på sin begärda uppgradering att gå ut innan man får sina pengar tillbaka.
 
Hoppas att varken jag eller OT glömmer bort återbetalning för två plus-bokningar till Miami i oktober. Läge för en kalenderpåminnelse?
 

JohanA

Medlem
Inte? Om du har köpt en tjänst som du vet att dom inte kommer kunna ge dig. Vill du då inte ha pengarna tillbaka? Nu var det här i någorlunda närtid. Men om jag köpt en uppgradering i november ska jag behöva vänta tills då när dom inte längre säljer tjänsten i april?

Att det inte framgick beror på att det är fortsättning på hela tråden.
I november visste du ju inte att Optiontown skulle upphöra, så förstår inte ditt resonemang.
 

Abbs

Medlem
I november visste du ju inte att Optiontown skulle upphöra, så förstår inte ditt resonemang.
Om man betalar för att en tjänst ska levereras vid en viss tidpunkt och det sedan blir omöjligt, bör återbetalning ske omedelbart och inte när den icke existentialla tjänsten utförs. Svårt att förstå?
 

JohanA

Medlem
Om man betalar för att en tjänst ska levereras vid en viss tidpunkt och det sedan blir omöjligt, bör återbetalning ske omedelbart och inte när den icke existentialla tjänsten utförs. Svårt att förstå?
Den som betalat säger att den bör ske då. T&C säger vad som gäller.

Jag anser inte att det är alltför mycket att bli upprörd över då man ändå inte väntat sig återbetalningen förrän runt avgångsdatum ändå.
 

Abbs

Medlem
Den som betalat säger att den bör ske då. T&C säger vad som gäller.

Jag anser inte att det är alltför mycket att bli upprörd över då man ändå inte väntat sig återbetalningen förrän runt avgångsdatum ändå.
Hur kommer det då sig att de betalar ut det en månad innan flyget går för mig? Eller har jag bara lyckats undvika alla paragrafryttare?
 

JohanA

Medlem
Hur kommer det då sig att de betalar ut det en månad innan flyget går för mig? Eller har jag bara lyckats undvika alla paragrafryttare?
Att få avslag på ett OT flera månader före är onormalt.
Att du fått återbetalning efter att tjänsten annonserats som avslutad behöver ju inte betyda någonting egentligen. Har ju inget med paragrafryttare att göra tror jag utan snarare en fråga om kassaflöde och likviditet.
 

Abbs

Medlem
Att få avslag på ett OT flera månader före är onormalt.
Att du fått återbetalning efter att tjänsten annonserats som avslutad behöver ju inte betyda någonting egentligen. Har ju inget med paragrafryttare att göra tror jag utan snarare en fråga om kassaflöde och likviditet.
Jag bad om återbetalning på grund av avslutat samarbete. Jag blir återbetald i förväg jämfört med om återbetalningen skulle ske vid avslutad flight.

Att du svamlar om kassaflöde och likviditet vet jag inte varför, då enligt dig så har OT(via T&C) en kredittid tills avslutad flight.
 
Toppen