Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

KeXx

Medlem
SK2691 CPH-VCE är sen idag. Ordinarie avgång 08:30 har nu next info 10:00. Skulle flygas av OY-KBT, men den kärran är flyttad till SK434.

Anledning till försening:
db2fd22526fd0364d3d289583ec9e1ed.jpg
 

TasselT

Medlem
LN-RCW verkar ha problem med luftkonditioneringen sedan morgonen den 27/4 och får bara flyga på max 25.000 fot.
Flög med denna kärra nu idag UME-GOT och flygtiden blir ju längre + att risken för turbulence ökar på denna lägre höjd.

Så ser ni att ni ska åka med LN-RCW de närmsta dagarna så var beredda på längre flygtid och skakig flygning tills SAS fixat luftkonditioneringen.

/ TT
 
VD-Camilla bekräftar det inträffade på Linköping City Airports Facebooksida och skriver att utredning pågår :)
Jag satt på planet när dåren på avisningsmaskinen trodde att den främre delen skulle passa under planet där jag satt. Det var nära men han lyckades skrapa ett hål under planet. Det gick med en ordentligt pang och några minuter senare en till när han backade ut. Nära skuter ingen hare, men skutar ens resa med 5 timmar :(
Fick åka buss till Arlanda för att försöka omboka till något annat till IAD (citat från servicecenter i LPI - "vi kan inte boka om här, men dom hittar väl något när du kommer till Arlanda")
Tillslut blev det ARN-FRA-IAD med United istället för LPI-CPH-IAD med SAS. Förlorade också en OT uppgradering LPI-CPH som jag måste nu reklamera.
 

micsjo

Medlem
SK1424 CPH-ARN försenad. Från 15:20 till 15:55. Och gate D1. Måste ju vara på insidan av passkontrollen. Blir ju skumt annars.
 
Toppen