Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Det är helt irrelevant. Det som betyder något är vad det står när man kollar på rate:n hos respektive hotell.
Svarade ju på din fråga.
Står det? Ja, det står på xxx.
Är det vad som står där som gäller? Kanske inte.

Tittar i en rate på DoubleTree Suites by Hilton Hotel New York City - Times Square - där står det inte ett ord om detta
Hilton skrev:
Special Rate. HHonors number required when booking. Subject to availability restrictions at each Hotel. Restrictions: Must be requested. Do not offer. HHonors number/card required when booking. 20% off BAR. Features: Special rate. Subject to hotel availability, length of stay restrictions, blackout dates may apply.

Står det att de kräver ID när man använder denna rate? Det gjorde det inte förr hos Hilton PHX iaf...

Ja denna gången stod det faktisk att id behövs,
MVP PROGRAM HHONORS NUMBER AND SPORTS AFFILIATION ID REQUIRED FOR BOOKING AND CHECK IN.

Jag har noterat som du nämner ovan att det varierar från hotell till hotell och att man skall kolla vid bokning oberoende av vad det står på MVP sidan

Så vilken sportsklubb har billigast stödmedlemskap? Som ger ut medlemskort, helst med bild ;) och logga

Eller blir det Svenska Milerunnersällskapet?
Logga gubbe som springer runt globen, lamineringsmaskin...

Så vilken sportsklubb har billigast stödmedlemskap? Som ger ut medlemskort, helst med bild ;) och logga

Eller blir det Svenska Milerunnersällskapet?
Logga gubbe som springer runt globen, lamineringsmaskin...

Jag har väl något sådant som backup om man skulle behöva visa ett id, spenderar en del av vintern i Pattaya och är medlem i Pattaya Sport Club som håller reda på mitt golf handicap, det har namn och foto laminerat på deras kontor, inte behövt visa ännu så vet inte om det fungerar, kostnad är 2,500 Thai Bath för 5 år.
Så detta är väl inte direkt ett alternativ bara för att ha ett medlemskort men eftersom jag har det ändå så har jag det med mig på resa med Hilton hotell bokade.....

Senaste roadtrip till Nordamerika

Hampton Inn Boise Airport - Billigaste till 1 KING BED STUDY WITH SOFABED
Hilton LAX Airport - billigaste bokat 20min tidigare, alla Exec Room bokade. Men fick precis ett rum jag ville ha
Hilton SFO Airport Bayside - billigaste till Executive Room. Annars en hyfsat lounge för att vara USA, och trevlig bar i receptionen
Hilton San Fran Union Square - billigaste till SKYLINE VIEW - 1 KING BED. Grymma vyer över stan
Hilton Mississauga/Meadowvale -billigaste till DELUXE ROOM WITH 1 KING BED

Som vanligt inget gnäll. I snitt hade jag väl en timma vaken tillstånd per hotell, så det spelar inte så stor roll. Nästa tre veckor blir det några Hiltons i Nashville, Miami, LAX, NYC och åter San Fran. På nästa resa verkar jag faktisk bo mer än två nätter på samma ställe. Revolutionerade upptäckt..

Hilton Evian vid Genevesjön. Uppgraderad tre klasser från standardrum till junior suite. Fint rum med balkong och utsikt över sjön. Tyvärr har det regnat hela dagen så utsikten är minimal. Herr Nilann och jag stannar här i sex dagar så förhoppningsvis får vi någon dag med klart väder och möjlighet att se Lausanne på andra sidan sjön och kanske ta en båttur. HHD.

Conrad Hong Kong
Bokat: superior room (billigaste)
Uppgraderad till King executive peak suite.
Är HHD och ankom till hotellet 09:15 på morgonen, incheckning gjordes i loungen där vi även fick möjligheten att äta frukost direkt. Rummet är riktigt fräscht!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Toppen