Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Bara jag som inte lyckas välja Mastercard?

Finns inte med i listen som visar kortalternativ...

Attachments

• Screen Shot 2016-04-28 at 19.53.50.png
    Screen Shot 2016-04-28 at 19.53.50.png
    15,9 KB · Visningar: 282
Den här meningen i FAQ:en är jag inte riktigt vän med:
As a EuroBonus member, will I earn upgraded points?

If you are upgraded, you’ll earn EuroBonus points according to the new service class. Please note that when you are upgraded, you cannot earn points from any other frequent flyer programs even if another loyalty program membership number is assigned to your original reservation.

Jag är Krisflyer medlem, innebär detta att a) jag får miles för högre klass vid uppgradering, b) jag får nada c) orig booking class miles d) finns i sjön?

Den här meningen i FAQ:en är jag inte riktigt vän med:
As a EuroBonus member, will I earn upgraded points?

If you are upgraded, you’ll earn EuroBonus points according to the new service class. Please note that when you are upgraded, you cannot earn points from any other frequent flyer programs even if another loyalty program membership number is assigned to your original reservation.

Jag är Krisflyer medlem, innebär detta att a) jag får miles för högre klass vid uppgradering, b) jag får nada c) orig booking class miles d) finns i sjön?
Det stod någon stans att man inte tjänade pengar för den uppgraderade klassen till annat bonusprogram än hos SAS. Huruvida det stämmer eller itne låter jag vara osagt.

Då har jag testat:
Sträcka: ARN - LAX
Datum: 2016-04-30
Från kabinklass: Y
Till kabinklass: C
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): EUR 305
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 dag
Gick uppgradering igenom: JA!
Hur gjorde du för att lägga 305€?

Jag får 385 som minsta på alla (4) som jag testat, bland annat en med Arn-lax.

Någon som vet om betalningen sker via Plusgrade eller SAS? Dvs. kan man hoppas på 30p/100kr med Amex?

Ja det är väl den texten (fast på engelska) som jag kopierat ovan. Vore kul om nån med annat än EB kunde testa och dela resultatet :)

Vore det kanske intressant med en separat tråd där vi kan rapportera lyckade och misslyckade uppgraderingar framöver?

Toppen