Senaste nytt

COOP Medmera mer

Varför skulle de göra det?
Varje grundpoäng dubbleras, så handlar du för 30000kr på Coop så blir det 9000EBp - eller mer, om du kombinerar det med Amex.
Det stämmer väl inte riktigt med 9 000 Eurobonuspoäng i ditt exempel. Det jag tror @Martin Augustsson syftar på, är att det bara är 21 000 grundpoäng som dubbleras. All spend över det, inom samma period, ger ingen dubblering av grundpoäng och därmed lägre intjäning till Eurobonus.

Om du handlar på Coop med ett MMM-kort blir intjäningen på 30 000 kr 8 100 Eurobonuspoäng. Du får:

(30 000 grundpoäng + 30 000 extrapoäng + 21 000 dubbleringspoäng)*0,10, dvs 8 100 Eurobonuspoäng.

Om du däremot handlar med ett Amex Elite för samma belopp på Coop blir intjäningen:

(30 000 grundpoäng + 21 000 dubbleringspoäng)*0,10 + 30 000*0,20, dvs 11 100 Eurobonuspoäng.

Jag pratade med Coop kundservice idag, och alla grundpoäng dubbleras vid spend över 21000kr, inte bara de första 21000.

Kan någon med Coopkonto bekräfta/dementera detta? (jag har inte haft kortet ett halvår än)

Last edited:
Jo det stämmer, alla köp över 21000kr per halvår fortsätter att dubblas.
Även om man bara "drar medlemskortet" och sedan betalar med ett annat kort

Det här är en kopia från mitt konto idag:

Grundpoäng för dubblering: 23 958

Du har säkrat dubbleringen!
Passa på att samla ännu fler grundpoäng innan sista juni då de dubbleras. Bara 63 dagar kvar!

Varför skulle de göra det?
Varje grundpoäng dubbleras, så handlar du för 30000kr på Coop så blir det 9000EBp - eller mer, om du kombinerar det med Amex.

En sak som inte diskuterats sedan Coop/SAS satte ett tak på 10:1 för poänginväxling, är eventuella framtida kampanjer.
Jag sparar mina Coop poäng iaf året ut och ser om det kanske blir en liten växlingskampanj framöver.

Det känns inte troligt att Coop kommer ha en växlingskampanj efter 31/5 som ger mer än nuvarande 10p/100kr. För att din strategi ska bli lönsam krävs det en kampanj som ger mer än 100% bättre kurs. Tidigare har kampanjerna gett ca 20% mer.

Det känns inte troligt att Coop kommer ha en växlingskampanj efter 31/5 som ger mer än nuvarande 10p/100kr. För att din strategi ska bli lönsam krävs det en kampanj som ger mer än 100% bättre kurs. Tidigare har kampanjerna gett ca 20% mer.

Men växlingskursen från Medmera- till Eurobonuspoäng ändras väl inte den 1:e juni? Att intjäningen till Medmera halveras då spelar ju ingen roll för poäng som man redan har.

Vi handlar maten på COOP med MMM, intjänade poäng tar vi ut i 5% rabattkuponger vilket enligt vårt inköpsmönster ger bäst payback.
Alla övriga inköp sker efter försämringen med AMEX där det tillåter.

Toppen