Senaste nytt

[Business class] Barcelona/Madrid-St Maarten-Paris, American Airlines, 1.170 EUR inkl. skatter

Johanna

Medlem
Det här forumet är förödande. Har en bokning på hold tills i kväll. Barcelona - NY - St Kitts - MIA - CDG för knappa 10 000 kr. Sen tillkommer ju resa till startpunkten och hemresa. Hotellen på St Kitts var inte så dyra. Vojne vojne. Hade bestämt att inte flyga mer i sommar iaf. Någon som vet hur många mil det är?

Det konstigaste är att om jag loggar in mig på AA och försöker boka så får jag färre alternativ och dyrare resa på samma alternativ som om jag bokar oinloggad. Har försökt flera gånger.
 

lillemannen

Medlem
Det här forumet är förödande. Har en bokning på hold tills i kväll. Barcelona - NY - St Kitts - MIA - CDG för knappa 10 000 kr. Sen tillkommer ju resa till startpunkten och hemresa. Hotellen på St Kitts var inte så dyra. Vojne vojne. Hade bestämt att inte flyga mer i sommar iaf. Någon som vet hur många mil det är?

Det konstigaste är att om jag loggar in mig på AA och försöker boka så får jag färre alternativ och dyrare resa på samma alternativ som om jag bokar oinloggad. Har försökt flera gånger.

Om du inte gör prova välja USA istället då brukar man få fram dom andra priserna.

Lämnade S:t Maarten igår och använde denna dealen.
 

Flying Finn

Medlem
Den här dealen blev inte så billig i sin helhet för mig... Hyrbil på St. Lucia och Sint Maarten, 8 st. hotellbokningar... :D Ja, t.o.m. hyrbil i Houston p.g.a. den usla kollektivtrafiken. På DFW skippade jag centrum av Dallas eller Fort Worth för samma skäl. Miljonstäder och pendeltåget går som om det vore Östersund. Ack, Amerika. Får nöja mig med flygplatshotell.

Tipps: undvik UVF, i fall ni inte vill ha det besvärligt eller på riktigt vill dit. Det är ca. 50 km till Castries från Hewanorra. Hade inte kollat på i förtid att kollektivtrafik i praktiken inte finns. :p
 

Johanna

Medlem
Om du inte gör prova välja USA istället då brukar man få fram dom andra priserna.

Lämnade S:t Maarten igår och använde denna dealen.
Jag har bokningar gjorda som oinloggad. Reagerade mest på att det var sådan skillnad.

Var bodde du på St Maarten?

Skulle helst vilja åka till St Kitts men då bo på Nevis men det verkar både krångligt och dyrt att ta sig dit. Då drar det iväg. Den ön verkar vara så mycket charmigare. Har iofs hittat ett fint hotell som har kampanj då det verkar vara lågsäsong. Är i valet och kvalet.
 

Direktorn

Medlem
Jag har bokningar gjorda som oinloggad. Reagerade mest på att det var sådan skillnad.

Var bodde du på St Maarten?

Skulle helst vilja åka till St Kitts men då bo på Nevis men det verkar både krångligt och dyrt att ta sig dit. Då drar det iväg. Den ön verkar vara så mycket charmigare. Har iofs hittat ett fint hotell som har kampanj då det verkar vara lågsäsong. Är i valet och kvalet.

Johanna. Vi bodde på Mercure på Franska sidan. Jag tyckte det var bra. Inte superlyx men rent och snyggt. Läget är lugnt, inget nattlivställe men det finns vackra stränder och bra mysiga restauranger i närheten på kvällarna.
 

Johanna

Medlem
Johanna. Vi bodde på Mercure på Franska sidan. Jag tyckte det var bra. Inte superlyx men rent och snyggt. Läget är lugnt, inget nattlivställe men det finns vackra stränder och bra mysiga restauranger i närheten på kvällarna.
Tack, läste på nätet att franska delen är lugnare. Men jag tror det lutar åt St Kitts. S:t Maartin verkar vara mer en turistö med massor av amerikaner. Men det är svårt att läsa sig till. Förstår att det är färre på franska delen av S:t Maartin.

Tyvärr verkar bästa hotellet vara fullbokat men mailat dom för att se.
 

jerixon

Medlem
Dum fråga kanske, men aldrig flugit med denna allians över huvud taget - kan man kontrollera detta med platser/kabinklasser innan?
Man vill ju gärna inte flyga Economy om man ej behöver :)

AA flyger med Business och Economy till karibiska öarna, men med samma kabin som First respektive Economy inom USA, så det är helt korrekt benämnt. (Krediterar man till BAEC får man alltså 40 TP även med AA flightnummer och inte 60).

Det som Joggi och Lillemannen har råkat ut för är tyvärr ganska vanligt med AA, man kan boka Business/First fare men hamnar i Main Cabin om det inte finns tillgänglighet i den högre kabinen(!)
Been there done that! :rolleyes: (har t.o.m. råkat ut får att ha bokat First TATL och ha blivit placerad i Economy, inte ens Business:mad:)

Mitt tips när ni nu har bokat är att skapa seat alert i Expert Flyer (eller bevaka platstillgång manuellt, regelbundet) och ringa AA när/om det kommer tillgänglighet. Inte sällan dyker det faktiskt upp!
För framtiden, dubbelkolla vilken cabin som anges vid bokning ...
 
Toppen