Senaste nytt

COOP Medmera mer

Har inte sett pengarna än utan hon sa att jag skulle få tillbaka min årsavgift och då tolkar jag det som hela. Du måste ringa deras kundtjänst för att få en "speciell blankett" för annulleringen av kortet. Hon sa att det var bråttom att jag fyllde i den och skickade snabbt tillbaka. Gissar att min "grace period" var säkert till slutet på April.

Coop på Facebook:

"Vad tråkigt att du upplever att våra villkor har försämrats. Med de nya tabellerna vill vi göra det enklare, mer lättförståeligt och lätthanterligt för våra gemensamma medlemmar att växla samt förstå värdet av de olika poäng-valutorna i respektive program.
Den tidigare växlingskursen och tabellen för MMP – EBP var väldigt förmånlig på högre växlingsnivåer och betydligt sämre för dem som inte har, eller har möjlighet att komma upp i högre poängnivåer. Den nya tabellen innebär alltså lika villkor, samma pris på EBP, oavsett hur många MMP man lyckats att tjäna ihop. Fler av Coops medlemmar får ett bra erbjudande på växlingen MMP – EBP redan på lägre växlingsnivåer än tidigare."

Så dem har gått ifrån att motivera försämringen med Interchange avgifterna till att jämna ut nivåerna.
Nej, nu säger jag upp detta kort..

Intressant! Vi tycks blivit drabbade ungefär samtidigt, men jag har inte hört något (och fick aldrig något mail om misstänkt beteende). När skickade du in reklamationen och vet du mer specifikt vad det gällde för köp? RWS Eservices även i ditt fall?

Verkar verkligen vara många som drabbats.
Köp gjordes 5-6 april, inte RWS utan olika ställen i norge, polen och UK. Skickade in reklamation några dar senare, och gjorde polisanmälan. Har inte hört av coop men märkte som sagt att dragningarna ifråga nu är borta.

Coop på Facebook:

"Vad tråkigt att du upplever att våra villkor har försämrats. Med de nya tabellerna vill vi göra det enklare, mer lättförståeligt och lätthanterligt för våra gemensamma medlemmar att växla samt förstå värdet av de olika poäng-valutorna i respektive program.
Den tidigare växlingskursen och tabellen för MMP – EBP var väldigt förmånlig på högre växlingsnivåer och betydligt sämre för dem som inte har, eller har möjlighet att komma upp i högre poängnivåer. Den nya tabellen innebär alltså lika villkor, samma pris på EBP, oavsett hur många MMP man lyckats att tjäna ihop. Fler av Coops medlemmar får ett bra erbjudande på växlingen MMP – EBP redan på lägre växlingsnivåer än tidigare."

Så dem har gått ifrån att motivera försämringen med Interchange avgifterna till att jämna ut nivåerna.

Det var ju just för att tabellen var så förmånlig som vi gillade kortet, och de flesta här hade nog inga problem att komma upp i den högsta poängnivån. Så de ska nog inte vara så förvånade att ett antal BC-medlemmar upplever att det blivit en försämring...
Jag är fortfarande lite putt att jag missade att växla in ett gäng poäng innan de sänkte nivåerna.

Det var väl inte så oväntad kommentar från ett företag med "viss" politisk koppling där det ska vara lika för alla :)

• Gilla
Reactions: jth
Om man ska vara petig, så har de väl inte motiverat just den försämringen (växelkurs) med interchange-avgifterna. Däremot halveringen av MMP-intjäningen från 1 juni har de motiveraat med det, men det är ju en annan försämring.

Och rent krasst så har ju just den växlglingskursen faktiskt blivit bättre för de som växlar mindre än 5000 poäng. Man frågar sig hur många kunder de har som faktiskt växlat på så låga nivåer. Jag har svårt att tro att det är många. Tror mer på bortförklaring där.

Coop på Facebook:

Å herregud! Som å lese et utdrag fra kommunistisk manifest?! :D Are they even proofreading this shit? :p Du vet du er i Sverige når... Det må være rettferdig poengutdeling, også for de som ikke har brukt så mye penger... Æ kjørves! Og det er et nord-norsk uttrykk :p

Toppen