Valley
Medlem
Jag har - enligt resepolicy - bokat en premium economy-biljett som var 30% dyrare än business class på samma flight. Typexempel på där en stenhård policy gör alla (utom flygbolaget såklart) till förlorare.
Har vi varit med om ja
Jag har - enligt resepolicy - bokat en premium economy-biljett som var 30% dyrare än business class på samma flight. Typexempel på där en stenhård policy gör alla (utom flygbolaget såklart) till förlorare.
Fint i teorin, men i praktiken har jag inte sett någon sådan resepolicy som reglerar restider och kvalitetskrav. Det vanligaste är att företag försöker begränsa kostnader genom att sätta in missriktade åtgärder i resepolicyn.
Är inget konstigt med det, många företag som kör med det.Precis, jobbar på Tullverket...
Nu ska alla flyga på billigaste biljetterna oavsett om man flyger till Bryssel eller LA...
Frågan är väl inte huruvida många gör det, diskussionen har ju handlat om huruvida det är smart eller inte.Är inget konstigt med det, många företag som kör med det.
Den diskussionen tar aldrig slut, finns så många för- och nackdelar.Frågan är väl inte huruvida många gör det, diskussionen har ju handlat om huruvida det är smart eller inte.
Det är väl sant för alla diskussioner? Det är väl därför man har dem?Den diskussionen tar aldrig slut, finns så många för- och nackdelar.