Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska bli intressant att läsa de detaljerade villkoren i morgon. Vad händer om jag budar, och vinner, men samtidigt har en gammal OT liggandes som går igenom? Dubbla chanser kanske, men antagligen också en risk arr få betala två gånger för samma sak...

Ja, du kommer antagligen att få skicka en jädra massa mail för att få tillbaka pengarna från OT ifall din Plusgrade går igenom.

Ska bli intressant att läsa de detaljerade villkoren i morgon. Vad händer om jag budar, och vinner, men samtidigt har en gammal OT liggandes som går igenom? Dubbla chanser kanske, men antagligen också en risk arr få betala två gånger för samma sak...
Ser att det finns möjlighet att kolla på GoT vid 0300 i natt och samtidigt se om SAS uppdaterat sidan ordentligt

Det blir väl till att lusläsa villkoren för båda alternativen. I teorin betalar man för att uppgradera en biljett från en klass till en annan, men om biljetten redan är uppgraderad (genom en annan kanal) blir det svårt att hävda för t.ex. OT att de levererat. Sen är det väl i praktiken så att det finstilta säger att man är körd ändå :mad:

Det blir väl till att lusläsa villkoren för båda alternativen. I teorin betalar man för att uppgradera en biljett från en klass till en annan, men om biljetten redan är uppgraderad (genom en annan kanal) blir det svårt att hävda för t.ex. OT att de levererat. Sen är det väl i praktiken så att det finstilta säger att man är körd ändå :mad:
Fördelen här är att det kommer vara ett övergående problem och det blir ju så att man får göra bedömningen om det är "värt" den dubbla summan, jag kan se att möjligheten att boka om flighten samma dag nog skulle kunna bara den vara värd uppgraderingskostnaden (iaf vid intra Norden)

Varning
Skulle boarda en uppgraderad flight till Oslo nyss och min biljett hade blivit borttagen ur systemet trots att jag hade checkat in (via appen). Ni dom flyger idag gör nog klokt att svänga förbi biljettkontoret / vara i god tid vid gaten.

Varning
Skulle boarda en uppgraderad flight till Oslo nyss och min biljett hade blivit borttagen ur systemet trots att jag hade checkat in (via appen). Ni dom flyger idag gör nog klokt att svänga förbi biljettkontoret / vara i god tid vid gaten.
För att du hade uppgraderat med OT?

Parodi isåfall.

Nu löste vänlig men lite stressad gatepersonal det hela och ticket office i Oslo skrev ut en ny biljett för resten av resan ingen har dock gett svar på varför det skedde med delade misstanken om Optiontown.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen