SFC
Medlem
Now, I just saw what you did there...Det är ju uppenbarligen 50-60 EBD på långlinjerna. Var femte pax vid fullbokad avgång. Det är häpnadsväckande.

Now, I just saw what you did there...Det är ju uppenbarligen 50-60 EBD på långlinjerna. Var femte pax vid fullbokad avgång. Det är häpnadsväckande.
Idag räcker det ju i princip med tre plus AMEX. I sig inget problem att nivån är "nåbar" men om CC inte kan/ids/har tid att engagera sig på grund av att antalet EBD är för stort så är ju mervärdet för EBD ytterst begränsat. Då anser jag att kravet bör höjas.Till vad? 20-30-40-50 longhaul i C (och Norden-segment är inte kvalificerande)? Så många EBD är det väl faktiskt inte som snurrar runt i systemet?
På alla? Har jag svårt att tro. Däremot så finns det ju i princip pendlarlinjer på long haul också där antalet EBD är så många.Det är ju uppenbarligen 50-60 EBD på långlinjerna. Var femte pax vid fullbokad avgång. Det är häpnadsväckande.
På mina flighter till och från hkg har vi varit 1-10 stycken ned ebd enligt min bedömning och svar från crew.Det är ju uppenbarligen 50-60 EBD på långlinjerna. Var femte pax vid fullbokad avgång. Det är häpnadsväckande.
Hear hearNu blandar du ju äpplen och päron. Att erbjuda exempelvis en Diamond på ett glas champagne är inte att likställa med att börja ordna med mat från från första klass (som i detta fall inte finns). Det var heller inte tal om någon faktisk förmån eller något man förväntar sig, utan att cc gör det lilla extra för lojala kunder. Kudos till resenärerna som orkar fråga för att förändra sin reseupplevelse till det bättre - för det var väl så trådstartaren tänkte kanske. Iallafall är det så jag tänker.
Jag tror följande:
1. Chatten har inte koll och vet inte skillnad på Mousserande och Champagne. EBD förmånen säger ju att dryck är gratis, och i Go/Plus serveras mousserande.
2. Customer support vet inte skillnad på mousserande och Champagne och tycker att du borde fått mousserande i plus/go.
Två av de fyra senaste gångerna jag åkt SAS har Champagnen tagit slut i Business. Jag tycker att SAS/CC gör rätt som fokuserar på de passagerare som faktiskt betalat för att få servicen i Business. Man kan givetvis göra undantag, om det finns mkt kvar, men att slentrian ge Champagne i plus/go tycker jag är fel. Dessutom borde det då gälla all dryck som serveras i Business (vin, drinkutbud, avec m.m)
Kvalitén på SAS är så otroligt inkonsekvent, men tyvärr är det 90% jante som styr.