Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Tack för alla svar!

Jag hade inte lagt in adress innan CU kom, kanske varit därför.
Men när jag kom till Landvetter för en stund sedan och pratade med biljettkontoret kunde de efter ett litet tag hitta min CU och jag fick då välja plats. Så det löste sig till sist :)

Tack återigen för alla svar, skall tänka på lägga in adressen tidigt nästa gång så kanske det löser sig.

Så nu på söndag skall jag flyga till EWR via CPH. Hur fungerar de med CU om man har en anslutning innan? Spelar det någon roll alls? Vad är era erfarenheter? Flyger ARN-CPH och förstår att man bara får upgrade CPH-EWR men om det skulle typ knasa sig för att de är en kortdistans i bokningen?

Blir min första flight på långdistans sen jag blev EBD.

Så nu på söndag skall jag flyga till EWR via CPH. Hur fungerar de med CU om man har en anslutning innan? Spelar det någon roll alls? Vad är era erfarenheter?

Varför skulle det spela någon roll?
Du kan få CU på long haul-ben, inget annat.

Annars skulle det vara kört för alla EBD/EBP som flyger med någon sorts anslutning.

Så nu på söndag skall jag flyga till EWR via CPH. Hur fungerar de med CU om man har en anslutning innan? Spelar det någon roll alls? Vad är era erfarenheter? Flyger ARN-CPH och förstår att man bara får upgrade CPH-EWR men om det skulle typ knasa sig för att de är en kortdistans i bokningen?

Nej, du får ingen CU på anslutningsflyget, men varför ska du ha det? Du kan säkert få smoothie ombord ändå.

Annars skulle det vara kört för alla EBD/EBP som flyger med någon sorts anslutning.
Om jag inte minns fel lyckades @jumbooze få CU på anslutningsresan, men inte på det långa benet... SK-IT failure eller mänskliga faktorn som felade.

Precis, spelar ingen roll. Har fått cu på flighter via cph, och flight direkt från Arlanda. Däremot får man sitta kvar i Go på anslutningen, men där är det ju i princip ingen skillnad (förutom att man får Diamond recognition i Go inland :p)

Toppen