Jag tror inte heller att vi har sett slutet på sponsrade inlägg, tvärtom. Däremot kommer nog många att försvinna i och med evolutionen om det blir oseriöst. I alla fall. Annonsering verkar bli allt svårare och allt fler PR-byråer verkar mer ägna sig åt att köpa redaktionellt utrymme hos bloggarna (egen erfarenhet). Vad sedan bloggarna gör är ju högst varierande. I vissa fall framgår det tydligt att det är samarbete eller sponsrat, i många fall inte och även utformningen av inläggen varierar markant beroende på var du tittar.
I det här fallet är det ju högst oklart hurvida hon blev sponsrad eller inte. Om en betalar allt själv (vilket hon hävdar), även om resan erbjuds rabatterad via mass-SMS, ser jag ju inget direkt samarbete så frågan är varför hon anger det som ett samarbete överhuvudtaget. Med tanke på att det verkar förekomma lögner (?) i inlägget i övrigt är ju frågan hur trovärdig hon tillslut är. Tråkigt, mycket tråkigt, när hon bidrar till nedsmutsningen bland bloggare.