Senaste nytt

Dina kommande flygningar

map

9-4 VN 1540 economy HUI-HAN A321
12-4 VN 7641 economy HAN-VCL A321
Betalte kun ca. 65 USD på VN's hjemmeside for billetten (U-class, ingen indtjening til FFPs). Chu Lai er måske den mindst kendte lufthavn i Vietnam. Det er en gammel, velholdt militærlufthavn, der ligger i et fattigt, øde, enormt strandområde på grænsen mellem Quang Nam og Quang Ngai provinserne.

Lufthansa C ARN - ICN
Finnair C ICN - HEL - ARN
Finnair C ARN - HEL - ICN
Cathay Pacific C ICN - HKG - DPS
Cathay Pacific C DPS - HKG - DPS
British Airways C ICN - LHR - ARN

Jag måste nog ha rymt från någon anstalt, åtmistone på basis av min senaste bokning. :D Någon moderator borde kanske spärra mitt konto? Eller åtminstone mitt AMEX Platinum och övriga kreditkort!

Det blir Etihads A380 på AUH-BOM med Business Studio och ett par mycket exotiska bolag - 6C, d.v.s. Air Timor (wet lease från MI, d.v.s. Silk Air) och BI, d.v.s. Royal Brunei Airlines. Hade nog haft lusten att slösa på C med BI, men det kostade ca. 1000 € för två timmar SIN-BWN eller v.v.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eftersom jag blev utan någon bokning med *A förra veckan (mistake faren till Nordamerika från Norden i C) och jag ännu också är sugen på TATL och att för fan också nå status, så har jag nu i ett par dagar i timtal experimenterat med AA, Matrix, ExpertFlyer och Google Flights. Idén är inte min, utan jag fick nys om faren på ett annat forum (lätt att hitta). I fall det finns intresse och jag hinner något tag, så kunde jag ge Flying Finns tips för nordbor på svenska (alla engelskspråkiga snokar får bli utan :p) angående vilka finesser lönar sig pröva. I tråden på den konkurrerande sajten är det rätt så ytligt, plus att OW och ST är blandade.

Det blir en ordentlig MR maraton på sommaren för mig. I praktiken reser jag Madrid-Paris-Madrid, dock inte precis den kortaste vägen... ;) Jag vilar ett par dagar på St. Lucia (utan lussefika) och så blir det ett par dagar för att se på flygplan på de Nederländska Antillerna. För övrigt kör jag på i nästan 2 veckor. På kartan finns inte ännu mina positioneringsflyg. Eventuellt blir det BA och CE för mil.

Japp, nu är min MR-resa redo (förutom mina hotellövernattningar).

En tack går till @Dr. Miles för [Business class] Frankfurt-Madrid T/R, LAN, 210 EUR inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor, vilken jag har nu inkluderat i min färdplan. AY på TMP-HEL-FRA och v.v. blir den enda delresan i ekonomi. :) Dock alltid finns ju ett svagt hopp om en sista minutens gate upgrade när det blir OW Sapphire långt före FRA-HEL. Dock är det här i juli, så chansen är absolut minimal. (Men ens lite recognition, snälla...)

Japp, nu är min MR-resa redo (förutom mina hotellövernattningar).

En tack går till @Dr. Miles för [Business class] Frankfurt-Madrid T/R, LAN, 210 EUR inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor, vilken jag har nu inkluderat i min färdplan. AY på TMP-HEL-FRA och v.v. blir den enda delresan i ekonomi. :) Dock alltid finns ju ett svagt hopp om en sista minutens gate upgrade när det blir OW Sapphire långt före FRA-HEL. Dock är det här i juli, så chansen är absolut minimal. (Men ens lite recognition, snälla...)

Vad gick hela kalaset på?!

• Gilla
Reactions: bnr
Toppen