Senaste nytt

COOP Medmera mer

mha321

Medlem
Verkar vara "race to the bottom". Snart så blir det Statoil Mastercard för alla inköp inom Sverige(förutom resor och där de tar AMEX). För de verkar inte ha ändrat några villkor än.
Spontant tror jag det handlar om just "än". De som överhuvudtaget inte har ändrat efter årsskiftet kommer nästan helt säkert att göra det.

Däremot kan man ju hoppas på att det inte blir flera steg av försämringar som med Coop, utan bara en omgång. Men jag misstänker att om ett kort inte försämrar alls, så var det nog inte speciellt bra från början..
 
Tycker det var en bra och tydlig information, hoppas den "externa" informationen blir lika tydlig (om inte samma). I min värld är det väl motiverat varför de ändrar och som någon annan skrev så kan man förvänta sig samma vändning på samtliga kort på marknaden frågan är bara om man hinner optimera något mer längs vägen.

Blev lite full i skratt när jag läste formuleringen att 50k poäng räcker gott för normalt privat bruk. Hade varit kul med en liten gallup inom BC, jag har försökt övertyga både mig själv och min närmaste krets att jag är normal och att det finns många likasinnade. Men ser man till någon form av rikssnitt får vi ännu en gång bekräftat att vi är lite unika... Eller som jag vill se det, medvetna! Så sträck ryggen lite extra på er alla glada BC:are!
 

Sahlen

Medlem
Riktigt tråkigt.

Måste utvärdera vilket kort som ska få vara backup till AMEX.

Kravprofilen poängintjäning och utan valutapåslag blir svårare och svårare att matcha.

Edit: *vettig poängintjäning
 
Last edited:

kaktusen

Medlem
Tråkigt. Speciellt att maxgränsen blir 50 000 per månad eftersom jag använder Coop kortet mycket för poäng via Betalo. Om nu poängen halveras på externa köp så blir väl SAS MC ett bättre val att använda med Betalo trots att avgiften är 1.9%?
 

Ormen

Medlem
Så någon har tömt ditt konto? Löste det sig?

Ja, dessvärre. Löst sig på så sätt att korten är spärrade, polisanmälan upprättad och reklamationsblankett hemskickad från MedMera-bank.

Även om jag inte klandrar Coop tycker jag ändå det är något svagt att det inte utlöses någon varning när upprepade, identiska, köp på mång tiotusentals kronor görs i Singapore bara någon timme efter att samma kort använts i Sverige..

En snabb googling visade att det inte är första gången bolaget (RWS Eservices Singapore) varit inblandat i kortbedrägerier så förhoppningsvis ska det inte vara några problem med reklamationen.
 
Toppen