Senaste nytt

Flyga till Sunne i Värmland

Var då satan. Det fanns en i Torsby och en i Hagfors.
Får lov att göra en Pudel

Och detta har jag missat :confused:
Och jag som irriterat mig över "denna" flygplats när det gäller kommunala medel samt stadsstöd. Så visar det sig att det är DESSA flygplatser som kanske avses.

Får väl gå tillbaka till delar av första inlägget.
Flyg till Oslo och samlas där. Så hyr ni en en bil och kör till Sunne.

Bil Köpenhamn är ingen hit. Gjort den sträckan allt för många gånger.

Ingen reaktion på min idé om Örebro som kom redan i typ inlägg tre? Direktflyg från CPH, skapliga priser och Star Alliance (så du kommer in i loungen)...

Ingen reaktion på min idé om Örebro som kom redan i typ inlägg tre? Direktflyg från CPH, skapliga priser och Star Alliance (så du kommer in i loungen)...

Nog en lite bortglömd linje.
Enda problemet kan vara flygtiderna. Framförallt till Köpenhamn. Och så tar det bara en 30-40 minuter mindre med bil från Örebro till Sunne än vad det gör från Oslo

Tack. Men varför är Örebro bättre än Oslo? Marginellt kortare körning, betydligt färre flyg. Avgång 09:30 resp 20:35 från Köpenhamn är inte direkt optimalt. Hem 05:25 resp. 15:35 hem funkar inte heller för den delen (se första inlägget i denna tråd för specifikation).

Tänkte bara att det kunde vara bra med kompletterande alternativ 35min närmre.

Tar i praktiken 1h45min från Örebro till Sunne (iom E18 till Karlstad) o man är ju ur Örebro flygplats på typ 5min......vet iofs inte hur det ser ut med uthyrare.

Trodde tiderna skulle funka, men inser att jag kanske läste ditt inlägg slarvigt i mobilen. Läste eftermiddag/kväll , men stod "sen" eftermiddag/kväll.......vilket är efter 17?

Bara att välja själv såklart. Jag hade valt 1h längre bilkörning (när man ändå sitter i den)... Hur lirar anslutningarna till t.e.x. Torsby? Blir restiden mycket längre?

Tänkte bara att det kunde vara bra med kompletterande alternativ 35min närmre.

Tar i praktiken 1h45min från Örebro till Sunne (iom E18 till Karlstad) o man är ju ur Örebro flygplats på typ 5min......vet iofs inte hur det ser ut med uthyrare.

Trodde tiderna skulle funka, men inser att jag kanske läste ditt inlägg slarvigt i mobilen. Läste eftermiddag/kväll , men stod "sen" eftermiddag/kväll.......vilket är efter 17?

Bara att välja själv såklart. Jag hade valt 1h längre bilkörning (när man ändå sitter i den)... Hur lirar anslutningarna till t.e.x. Torsby? Blir restiden mycket längre?
Tidtabellen från Örebro är förstås anpassad för resenärer som påbörjar sin resa i Örebro (och sedan ska hem), inte tvärtom. För att hinna med flyg som går 15:35 från Örebro måste jag rimligtvis avsluta mötet 13:00, vilket är uteslutet (inte sen eftermiddag).

Från Torsby går avgång mot Arlanda 16:30. Detta kan vara görligt med 30 min i taxi.

Det går för övrigt bra för linjen efter att Direktflyg/AIS tagit över.

Markant ökning av resenärer på linjen Torsby-Hagfors-Arlanda - Torsby Flygplats AB

Nu bokat!

Det blir SAS till Stockholm och separat biljett med AIS/Direktflyg till Torsby. Blir spännande att testa linjen, flyga BAe Jetstream och uppdatera Flightmemory. Från Torsby blir det taxi till Sunne.

1200 SEK T&R Torsby känns överkomligt.

Återkommer i tråden med lite bilder och allmänt tugg om Torsby Airport.

Toppen