Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

Ah, ser köpen nu som man ska göra! Fattade först inte va de va :) Skumt att de blir så.
Oftast så reserveras ju köp så fort du gjort dem för att blockera den summan pengar på ditt kort eller konto, sen tar det någon eller några dagar innan stället du köpt av gör en kortinlösen och faktiskt talar om att dom vill ha pengarna. Det är först då det ramlar ut som ett faktiskt köp.

De har ju en fix kreditlimit, så ibland är det bra att "fylla på" lite i förtid.

Jag har en kredit på 40k på mitt kort. När jag skulle slutbetala min sambo och vår resa till Rhodos nu på Söndag och beställa IKEA möbler då satte jag in först 30,000, slutbetalade resan och sedan satte jag in 12,000:- för möblerna några minuter efteråt. Var tvungen att göra det i omgångar. Månaden efter fick jag 6,500 poäng :)

Vad är det för limit för uttag på norska SAS MC?

Skulle växla 10,000 nok till Euro men det blev inte godkänt. 5,000:- NOK gick. Har mer än 10,000 på kortet så det är lugnt.

Dagen efter kunde jag växla 5k nok till euro. Måste finnas en limit på mitt kort som är 10k på en dag vad gäller uttag.

De flesta kort har en gräns på hur mycket man kan ta ut per vecka. Men sedan har även automater ett max för hur mycket som får plats i springan. Vet att till exempel att en svensk storbank har 15 000 på 7 dagar på kortet. Men automaterna som de hade en gång i tiden tillät 7 000 eller 8 000 för fler femhundringar fick inte plats. :)

Toppen