SNIFF
Medlem
Först och främst vill jag ge supporten ett tack för att de hanterade mitt problem på ett mycket bra sätt.
Jag noterade i en del av mina bokningar nu under VIP-kampanjen att mitt efternamn blev "fel".
Ponera att mitt efternamn är SNÖFF.
Då man är inloggad och bokar en resa så fyller SAS system i namnet. Man kan inte ändra sitt eget namn om man inte väljer "Annan resenär" och fyller i allt på nytt.
Mitt efternamn blev sedan SNOFF, inte SNOEFF, i samtliga bokningar gjorda under VIP-kampanjen. Insåg detta när jag skulle lägga in dem i min flygrese-app och stötte på patrull.
Jag kollade igenom andra bokningar gjorda samtidigt som jag varit inloggad och låtit profilen fylla i mitt namn. Visar sig att en del har SNOEFF och andra har SNOFF.
Guldsupporten sade att det borde konverteras korrekt och lovade att lösa det om jag ringde in. Ringde in och det korrigerades utan tjafs, gjorde även några provbokningar från deras sida och då blev det inget problem, det skulle eskaleras vidare. Kan vara ett fel på min internetprofil.
Alltså, ni som har ÅÄÖ i era namn kanske vill kolla igenom era bokningar gjorda under VIP-kampanjen så inget har blivit fel och man får obehagliga överraskningar.
Det här kanske bara är jag som råkat ut för men jag tänker mig att jag tar upp det ändå. Diskussioner om SAS (SK)IT-system kan vi ju undvika, känns som att det ämnet är avhandlat redan...
Jag noterade i en del av mina bokningar nu under VIP-kampanjen att mitt efternamn blev "fel".
Ponera att mitt efternamn är SNÖFF.
Då man är inloggad och bokar en resa så fyller SAS system i namnet. Man kan inte ändra sitt eget namn om man inte väljer "Annan resenär" och fyller i allt på nytt.
Mitt efternamn blev sedan SNOFF, inte SNOEFF, i samtliga bokningar gjorda under VIP-kampanjen. Insåg detta när jag skulle lägga in dem i min flygrese-app och stötte på patrull.
Jag kollade igenom andra bokningar gjorda samtidigt som jag varit inloggad och låtit profilen fylla i mitt namn. Visar sig att en del har SNOEFF och andra har SNOFF.
Guldsupporten sade att det borde konverteras korrekt och lovade att lösa det om jag ringde in. Ringde in och det korrigerades utan tjafs, gjorde även några provbokningar från deras sida och då blev det inget problem, det skulle eskaleras vidare. Kan vara ett fel på min internetprofil.
Alltså, ni som har ÅÄÖ i era namn kanske vill kolla igenom era bokningar gjorda under VIP-kampanjen så inget har blivit fel och man får obehagliga överraskningar.
Det här kanske bara är jag som råkat ut för men jag tänker mig att jag tar upp det ändå. Diskussioner om SAS (SK)IT-system kan vi ju undvika, känns som att det ämnet är avhandlat redan...