Senaste nytt

Fast i Bryssel - hur kommer jag vidare?

Då är vi på väg igen, utvilade och glada. Nu är jag redo att prova Lufthansa Business!

På något sätt känns ändå det som ett plåster istället för Air Canadas gamla A330. Poängintjäningen ser också ut att bli god.

Inte för att göra dig sne, men jag hade definitivt valt ac a330-300 framför Lufthansa i business. Lite slitet, men annars bra! Visserligen spelar det mindre roll västerut när man inte sover hela vägen.

Men extra poängintjäning är aldrig fel!

olo skrev:
Då är vi på väg igen, utvilade och glada. Nu är jag redo att prova Lufthansa Business!

På något sätt känns ändå det som ett plåster istället för Air Canadas gamla A330. Poängintjäningen ser också ut att bli god.

Jag trodde att det var en award-resa, då blir väl ingen poängintjäning alls?

Utifrån förutsättningarna så verkar det ju dock som att det löser sig bra. Har varit spännande läsning!
Ha en riktigt skön resa nu!

Om man får strul på resan så kan man bli ombokad till riktig biljett och då kan intjäningen bli god som en sidoeffekt
Jepp, hände mig. Var bokad på LH C Award FRA-ARN, blev ombokad pga sen anslutning från BKK (TG F) och fick ny biljett bokad i bokningsklass C med poäng på kontot några dagar senare. :)

Ja, just vid IRROPS kan man ha tur med bokningsklasserna. Händer även att man får dubbelkrediteringar (bokad flight och ombokade) om man redan är registrerad som boardad på originalflighten...

Kul att det löste sig @olo och riktigt bra skött av Lufthansa!

Jag har likartad 'tur' i Oktober, men då var det SAS personal på ARN (i loungen och den som satt nere på servicecentret på telefon) då de lyckades boka om mig på revenue-biljett med LH via MUC till IAD när jag sett att CPH-IAD var redan 2h sen (slutade med 5h sen och jag hade 3.5h på separat biljett från IAD!). Gällde en Vip-GO, men som Diamond var det inga problem att få till efter en del knappande!

Jag skulle gissa att dom flesta flygbolag skulle agerat på samma sätt. Dom var ju faktiskt inte strandade eftersom deras flyg inte var inställt utan skulle gå i tid.
Ja, när jag läste caset så var det ju faktiskt inte så konstigt. Men samtidigt så kanske normala flygbolag hade visat något större förståelse och kanske till och med goodwill. Det vet man med säkerhet att man inte får från Ryanair.

Toppen