Jag hade förmånen att få bli ombokad till en tidigare avgång mellan San Francisco och Los Angeles och på det viset få ett längre uppehåll i Quantas First Lounge på Los Angeles flygplats en mycket trevlig upplevelse om jag får såga det själv
Skall jag vara ärlig och det skall man ju vara, trodde jag att jag inte att jag hade till träde till denna lounge, reser med BA i busnissclass där jag har slitit ihop ett guldmedlemsskap, efter timmar med förseningar , inställda flyg, oförstående tyska damer i Bremen och så vidare. Men nu sitter jag här, ja närmre himmelen lär man inte komma.
Fick ett så trevligt bemötande av loungevärdinnan hon talade om för mig att vi var tilldelad utgång nummer 156 ikväll och jag skulle inte känna någon oro, när det är avgång med BA282 så skall hon meddela det till mig! Undrar om jag har bokat färdtjänst idag i stället för flyg!
Hinner bara att sätta mig så kommer Guds gåva till mänskligheten fram en tjej i 20 års åldern och frågar om jag önskar någon Champange medan jag väljer ur menyn? Hon läser inte Businessclass.se tänker jag som frågar om jag önskar denna ädla dryck natuligtvis tackar jag ja till hennes erbjudande (om Champangen).
Det som serveras efter hennes rekommendation är Laurent Perrier Brut Reserve, kan inte ha varit bättre val. Efter någon flaska börjar jag tänka är det något på gång här, hon är jätte trevlig, ja rent ut skrivit jätte gullig, men 011430121 vakna är min nästa tanke du har ju passerat 38,5 år ( har vid något tillfälle haft högre feber och yrat även då, vid samma siffer kombination) hon är ju samma ålder som
@Gustav Jonsson och
@bnr glömm detta.
Det blev ju inte bättre av att hon sa att hennes mormor blev änka för ett par år sedan och behöver någon som gör ren polen och klipper gräsmattan, tryckte till och med att hon sa att bilen behövde någon typ av service där var jag i chock och hörde inte mer vad hon sa.
Tänk att man så snabbt kan komma ner på jorden.
Vad åt jag jo burgaren med vitlökssvampen, till dessert ost med Ice Wine, den gården där vinet kommer ifrån besökte jag för två år sedan efter en rekommenderation från en servitör i Toronto.
Tänk att en ombokning kan göra att man får så trevlig till en början!
Vet inte riktigt, om hon har börjat med administration här i loungen, hon står vid en skärm och läser hela tiden och så fort jag vikar skickar hon fram sin manliga kollega, han ser så sträng ut och jag börjar bli lite rädd
Efter som det är gratis här så behövs inga kort, utan det kommer bilder

Bli inte orolig, jag pepprade inte Chmpangen!

Detta var på en armlängds avstånd.

Och det fantastiska Ice Wine.
Det är inte bara jag som börjar bli lite sned utan även någon bild.
Ursäkta ev staffel och av stav nings fel, och om det är någon förkortning så har det passerat det grova nålsögat.