Senaste nytt

Lång transfer på O´Hare Chicago

Flighten är 5 november då går SK944 23.05 ankommer CPH 13.20. Hur långt i förväg kan man checka in bagage på O´Hare?

Räkna med c:a 3,5 timmar före första SAS-avgången (till ARN). Tunnelbanan tar 40 minuter och går var 5-10 minut.

Som tidigare nämnt så hinner du absolut in till stan. Är väldigt enkelt att ta sig både in till centrum av stan och tillbaka. Med så kort tid skulle jag tipsa om att kolla upp en restaurang du/ni vill äta på i närheten av magnificent mile och sedan hoppa av vid stoppet Clark/Lake eller Washington (med blå linjen som du kommer med från flygplatsen). Därifrån har du nära till "The Bean" och några av de mer kända byggnaderna, samt kanalen som rinner genom stan om det är sånt du är intresserad av att hinna med. Enkelt och nära att därifrån gå norrut via magnificent mile (N Michigan Avenue) för att hinna se den gatan.
Går med lätthet att ta röda linjen tillbaka till Lake sedan för byte till blåa på tillbakavägen, beror lite på hur van du är med tunnelbane-nät/lokalsinne ;)

Jag kidnappar tråden med en väldigt likartad frågeställning. Jag har ett stopp på knappt 24 timmar och sover över på Marriot nära flygplatsen. Flyget går nästa dag kl 18 och jag har tre barn att underhålla fram till dess. Finns det någon trevlig plats vid sjön där ungarna kan få springa av sig lite? Kan det vara en idé att ta sig till Willis Tower och åka upp?

Toppen