Senaste nytt

SAS sänker awardpriser på långlinjer till Asien!

Mycket fina nyheter uppsnappade i en annan tråd. Från 140 000 till 100 000 till Asien. Man introducerar också SAS Plus. Villkor nedan.

Visa bifogad bild 49534
Som det står i sidan, det går att boka redan nu. Bara se till att avresan är efter 2016-MAR-31. :)

T ex Stockholm-Tokyo T/R i SAS Business, med Amex 2-4-1 voucher applicerad.
Screenshot20160310_01 SK.png

Nu kommer ju den stora frågan - vad gäller för awards som man redan bokat till det gamla priset? Undrar om man kan få tillbaka 40k poäng...
Givetvis kan man boka av sin existerande bokning och göra en ny, men då kommer man ju med största sannolikhet inte att hitta några awardplatser samma dagar.

Det som gör det hela extra knepigt är att bokningen jag har bokades med en 2-4-1-voucher som tjänades in 2014, men resan är alltså 2016. Som har konstaterats tidigare så har det funkat bra att göra sådana bokningar trots att det egentligen inte borde funka så länge man gjorde det online, men det känns lite riskabelt att börja peta i bokningen nu...

• Gilla
Reactions: Gus
Nu kommer ju den stora frågan - vad gäller för awards som man redan bokat till det gamla priset? Undrar om man kan få tillbaka 40k poäng...

Rätt uppenbart vad som gäller - det står "book from March 10th"... Har du bokat tidigare så är det den gamla prislistan som gäller.

Ser ut att finnas en del tillgängliga biljetter till USA i plus i sommar - kollade snabbt Stockholm-New York!

Givetvis kan man boka av sin existerande bokning och göra en ny, men då kommer man ju med största sannolikhet inte att hitta några awardplatser samma dagar.

Det som gör det hela extra knepigt är att bokningen jag har bokades med en 2-4-1-voucher som tjänades in 2014, men resan är alltså 2016. Som har konstaterats tidigare så har det funkat bra att göra sådana bokningar trots att det egentligen inte borde funka så länge man gjorde det online, men det känns lite riskabelt att börja peta i bokningen nu...
Du har redan bokat en resa med antal poäng som visades vid bokning.
Du kan avboka och chansa (då riskerar du att förlora Amex 2-4-1 voucher) att awardplatser dyker upp igen eller behålla bokningen som var dyrare än dagens award.

Det fungerar samma sätt med betald bokning.
Ligger samma kostnad kvar för Star Alliance Parners som tidigare eller sänks den med?
Det är endast SAS/Wideroe awardtabellen som har ändrats. Inte Star Alliance awardtabellen.

En förändring till det bättre, det är inte ofta i resebranschen :)

Hur reglerna kring avbokningar och ombokningar av poängresor?
Jag har fått lite olika bud.
Vi skall eventuellt boka en resa för min fru till Asien i Go i maj , men behöver ha möjlighet att avboka eller flytta den.
Eftersom jag precis skaffat Amex dröjer 2-4-1 till nästa år och jag har poäng kvar till den.

En förändring till det bättre, det är inte ofta i resebranschen :)

Hur reglerna kring avbokningar och ombokningar av poängresor?
Jag har fått lite olika bud.
Vi skall eventuellt boka en resa för min fru till Asien i Go i maj , men behöver ha möjlighet att avboka eller flytta den.
Eftersom jag precis skaffat Amex dröjer 2-4-1 till nästa år och jag har poäng kvar till den.
För bonusresabokning med SAS EuroBonus poäng.

Bokning:
Det kostar inget extra om du bokar online. Bokning per telefon tillkommer servicearvode om du är EBB/EBS.

Ombokning:
Det kostar inget extra om du bokar om resan online.
Annars kostar det 150 SEK/NOK/DKK (beroende på vilket land du är registrerad) per person.

Avbokning/Återbetalning:
Det kostar inget extra.

OBS: Poängen som har gått ut vid omboknings- & avbokningstillfället får du inte tillbaka.

Servicearvoden - SAS

Last edited:
Toppen