Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

SK1424 Stockholm Arlanda - Köpenhamn idag. Fungerade perfekt, resenärer som saknade status/flög i SAS Plus avvisades av gate personal.

Att sen 4A är bland de sämre gatorna är en annan sak. Fullt med folk och knappt några sittplatser och att gången till planet snabbt fylldes av alla som hade rätt att boarda först...

SK1424 Stockholm Arlanda - Köpenhamn idag. Fungerade perfekt, resenärer som saknade status/flög i SAS Plus avvisades av gate personal.

Att sen 4A är bland de sämre gatorna är en annan sak. Fullt med folk och knappt några sittplatser och att gången till planet snabbt fylldes av alla som hade rätt att boarda först...

Plus är ju premium kunder så jag förstår inte varför de avvisades, go ok men går inte plus med EBG och sen kastlös och sas go ???
Det finns inte business ARN-CHP, eller??

Plus är ju premium kunder så jag förstår inte varför de avvisades, go ok men går inte plus med EBG och sen kastlös och sas go ???
Måste vara felskrivning, har en stark misstanke på att ordet "inte" fallit bort. @dino_81 vet dock bäst så klart.
Vore ju väldigt konstigt om de nekade SAS Plus-pax att prio-boarda.

Jag gillar hur det funkar på AC. Har som EBS fått prioboarding i zon 2 på 4/4 flyg nu, på 3/4 har jag varit först i kabinen eller direkt efter rullstolar/barnfamiljer. Detta utan att trängas, knuffas eller principfast köa längst fram i fållan. Snyggt jobbat, något för SAS att ta efter...

Måste vara felskrivning, har en stark misstanke på att ordet "inte" fallit bort. @dino_81 vet dock bäst så klart.
Vore ju väldigt konstigt om de nekade SAS Plus-pax att prio-boarda.

Precis, felskrivning eller lepra i fingrarna. De som flög i SAS Go och saknade status nekades ombordstigning under prio-boarding.

Första gången för mig som det verkligen fungerar som det är tänkt!

Toppen