Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

Agö skrev:Turkish Roulette? Hur stor är risken för att en Boeing 737-800 idag ger gammal C med blockerat mittsäte? Ping@Jonas Coch@PYRZKlicka för att utvidga...
Beror på vad du menar med "idag". Är det just idag eller de senaste dagarna så kan det vara vad som helst, det har varit snökaos i Istanbul och TK har haft många inställda flighter och har nog skickat de plan de har tillgång till. Om det annars kommer en 737-800 vilket jag inte har åkt själv på sistone, så kan det vara en roulette.
 
PYRZ skrev:Beror på vad du menar med "idag". Är det just idag eller de senaste dagarna så kan det vara vad som helst, det har varit snökaos i Istanbul och TK har haft många inställda flighter och har nog skickat de plan de har tillgång till. Om det annars kommer en 737-800 vilket jag inte har åkt själv på sistone, så kan det vara en roulette.Klicka för att utvidga...
Nix, tänkte under våren - dvs. hur stor är risken att just en 738 har ny C vs. gammal C?
 
Inte ofta man ser 737 or på ARN längre, oftast är det a320/321 men det behöver inte betyda att alla dessa bussar har fixed BC. Jag har dock haft tur senaste året och fått "gammal C" en gång (av total ca 12 flygningar kanske).
 
malmokalle skrev:Fråga: Är alla A320 med blockerat mittsäte och alla A321 med nya stolar i C?Klicka för att utvidga...
Nej på båda frågorna. Se t ex mitt inlägg tidigare i tråden. Fick en 320 med sköna gamla C-stolar och, på väg hem, en 321 med blockerat mittsäte
 
Det här ett jävla bullshit. Har flygit med dem många ggr det senaste året och a321 används närmast aldrig mellan Arn - Istanbul utan gammalt skräp (a320 ifrån 2005, med samma skitstolar i business som i economy. Har bestämt mig samt beslutat för mina bolag att aldrig nyttja Turkish Airlines längre då de inte håller vad som utlovats.
 
Connoisseur skrev:Det här ett jävla bullshit. Har flygit med dem många ggr det senaste året och a321 används närmast aldrig mellan Arn - Istanbul utan gammalt skräp (a320 ifrån 2005, med samma skitstolar i business som i economy. Har bestämt mig samt beslutat för mina bolag att aldrig nyttja Turkish Airlines längre då de inte håller vad som utlovats.Klicka för att utvidga...
Som jag tolkar början på den här tråden lovar rubriken mer än den officiella pressreleasen.
 
Connoisseur skrev:Det här ett jävla bullshit. Har flygit med dem många ggr det senaste året och a321 används närmast aldrig mellan Arn - Istanbul utan gammalt skräp (a320 ifrån 2005, med samma skitstolar i business som i economy. Har bestämt mig samt beslutat för mina bolag att aldrig nyttja Turkish Airlines längre då de inte håller vad som utlovats.Klicka för att utvidga...
Har fått A321 med riktig Business cirka 80% av gångerna som jag har flugit dem inom Europa. Trist att man inte får det som utlovats, men å andra sidan kör alla andra EU bolag med Economy stolar i Business så det blir knappast bättre att byta till ett annat bolag.
 
Då har jag väl bara haft otur men blir lite ironiskt när man pröjsar 5 ggr mer än economy resande och åker med ngt som får norwegian att te sig som privatjet..



Jag jämför dem med Qatar vilka jag annars nyttjar till Asien/Mellanöstern och de har både en modern flotta, trevlig personal och förstår att ankommer du inte i ett finger så har du annan transport till gate än en fullproppad buss med illaluktande turister som bokat en sista minut trip till Mumbai.



I förrgår var vi även ett par meter ifrån att köra in i en passerande jumbo transportplan som passerade ut vår färdväg på väg i den fruktansvärda bussen mot gate. Min fru fick tom uppsöka läkare då vi stod längst fram o fick en smockfull buss flygandes över oss pga den totala inbromsningen. Livsfarligt flygbolag och markpersonal, ren änglavakt att bussen fick stopp i tid, vi var alltså redan under vingen innan vi fick stopp.



Big warning för detta Bolag som både lovar en sak men visar ngt annat och inte förstår hur man behandlar de kunder som förväntar sig kvalitet och trygghet.
 
Connoisseur skrev:Det här ett jävla bullshit. Har flygit med dem många ggr det senaste året och a321 används närmast aldrig mellan Arn - Istanbul utan gammalt skräp (a320 ifrån 2005, med samma skitstolar i business som i economy. Har bestämt mig samt beslutat för mina bolag att aldrig nyttja Turkish Airlines längre då de inte håller vad som utlovats.Klicka för att utvidga...




Pressreleasen är 3 år gammal och läser man i tidigare inlägg ser man det inte har stämt med det de har gått ut med. Man ser vid bokningen vad det är för plan, a320 på morgonen för det mesta. Men det känns också märkligt att du har åkt flertal gånger med TK senaste året när du har varit så missnöjd.
 
Connoisseur skrev:Jag jämför dem med Qatar vilka jag annars nyttjar till Asien/Mellanöstern och de har både en modern flotta, trevlig personal och förstår att ankommer du inte i ett finger så har du annan transport till gate än en fullproppad buss med illaluktande turister som bokat en sista minut trip till Mumbai..Klicka för att utvidga...
Det går inte att att köpa biljetter där de lovar att man slipper illaluktande personer, oavsett kabin. Eller?
 
Jag måste säga att jag får bättre o bättre erfarenheter av TK:s hårdvara ARN-IST-ARN. Åker rätt ofta TK1793/-94 (samma plan) och har alltid haft tur med stora säten senaste tiden. Vet att kvällsflighten mot Stockholm ofta går med spärrat mittsäte, men på dagen är det nästan alltid bra stolar numera. Och även om det går med spärrat mittsäte, är det ändå inte ett dugg sämre än övriga europeiska flygbolag. Snarare tvärt om. Så jag kommer fortsätta välja TK för så många flighter som möjligt.



På samma ämne åkte jag nyligen till Taipei och Beijing med TK och båda flighterna var OTROLIGT bra. Jag gillar verkligen hårdvaran, maten och servicen på deras nya B777. Vida överlägset de europeiska konkurrenterna! Vet att vissa av er inte håller med mig här och föredrar varianterna där alla säten har direct aisle access, men det stör mig inte alls. Tycker istället att det brukar vara rätt instängt i de nya varianterna där alla är mer isolerade.
 
Tillägg: alla mina flighter med TK senaste åren förutom en har varit i business. Tycker även att man brukar få åka i business-bussar i Istanbul, som brukar funka rätt bra. Åkte nyligen Ethiad First och fick åka i samma buss som economy... Tycker utan tvekan att TK är bättre!
 
PYRZ skrev:Det går inte att att köpa biljetter där de lovar att man slipper illaluktande personer, oavsett kabin. Eller?Klicka för att utvidga...


Haha, nej det har du rätt i men en sak är att sitta i samma kabin på behörigt avstånd, en annan är att ha 5 pers inom armlängds avstånd..
 
PYRZ skrev:Pressreleasen är 3 år gammal och läser man i tidigare inlägg ser man det inte har stämt med det de har gått ut med. Man ser vid bokningen vad det är för plan, a320 på morgonen för det mesta. Men det känns också märkligt att du har åkt flertal gånger med TK senaste året när du har varit så missnöjd.Klicka för att utvidga...


Absolut, jag är inte irriterad på inlägget här utan att Turkish Airlines gått ut med det i flera forum och tar lika mkt bet oavsett plan.

Det är även min bokn avdelning i mitt bolag som bokat och nu häromdagen rann bägaren över helt enkelt och då kunde jag inte låta bli att deal med mig av erf. Skriver inte i denna typ av forum ofta annars.

Tidigare tror jag även Turkish Airlines flög 3 flighter/dygn ifrån Arn, numera 2 om jag sett rätt.
 
goransson skrev:Tillägg: alla mina flighter med TK senaste åren förutom en har varit i business. Tycker även att man brukar få åka i business-bussar i Istanbul, som brukar funka rätt bra. Åkte nyligen Ethiad First och fick åka i samma buss som economy... Tycker utan tvekan att TK är bättre!Klicka för att utvidga...
TK C bättre än Etihad F?
 
Back
Top