Senaste nytt

Norrköping får ny flyglinje till München

Vad har ni för erfarenhet av BMI? Service, flygmaskinen, inställda flighter mm..
Flög en Embraer 145 från Köpenhamn till Edinburgh 2013. Maskinen var riktigt sliten. Den maskinen var från 1999 men kändes tio år äldre. Serverades trekantsmacka och Stella Artois i ekonomi.

Flög mer nyligen. En medeltida stolstyp med sprucket skinn gör att kabinen ser ganska nergången ut, men det var välstädad och snyggt annars.
Flygplanen är mer än 15 år och någon uppdatering sedan dess tycks inte skett... Men precis som på SAS gamla MD80 sitter man väldigt skönt.

Jag hade trevliga flygvärdinnor, men det kan ju variera från gång till gång. En macka, chokladbit/chips/kex och alkoholhaltig dryck (vin/öl) ingick, och det är ju väl i linje med Lufthansa.

De har varit Europas mest punktliga bolag 7/10 år tydligen, så det är inte alarmerande risker du utsätter dig för. Service räknar jag med att det sköts som för alla andra bolag.... Med tanke på att de har säte i västvärlden skulle jag oroa mig än mindre.

Enda jag kan tänka mig är att resan kan bli lite skakig. Det är inte jättevanligt med resor på 2h i en ERJ135 - risk att vind och luftgropar gör det till ett äventyr :)

Ni har påtalat det förut, men här uttalar sig Siemens positivt om den nya linjen:
Flyglinje betyder massor för Siemens - Finspång - Folkbladet

Jag är förvånad över ett så positivt uttalande för en av de större industrierna i regionen. Man borde trycka på om minst två turer om dagen. Jag förstår inte hur dom kan spara in hotellövernattningar om man inte kan besöka kontoret i München över dagen. Det blir nog för Siemens att fortsätta flyga KLM från LPI även i fortsättningen om man vill ha bra anslutningar. Det är bara 15 min längre restid till LPI.

Jag hoppas dock att linjen till München blir positivt mottagen så det åtminstone till hösten blir två turer om dagen. Om inte så blir det nog en flopp igen för vår flygplats.

Jag är förvånad över ett så positivt uttalande för en av de större industrierna i regionen. Man borde trycka på om minst två turer om dagen. Jag förstår inte hur dom kan spara in hotellövernattningar om man inte kan besöka kontoret i München över dagen. Det blir nog för Siemens att fortsätta flyga KLM från LPI även i fortsättningen om man vill ha bra anslutningar. Det är bara 15 min längre restid till LPI.

Jag hoppas dock att linjen till München blir positivt mottagen så det åtminstone till hösten blir två turer om dagen. Om inte så blir det nog en flopp igen för vår flygplats.

Flyger du över dagen från Linköping via Amsterdam till München får du dock lägga ca 10h i restid mot 4h med direktflyget från Norrköping. Tid är som bekant också pengar.
Jag inser dock också att arbetstiden på plats i München blir lite knepig när man anländer eftermiddag och måste resa hem vid 1100.

Så får vi en morgonavgång borde det inte finnas någon tvekan om var Siemens-personen väljer att flyga ifrån. Om nu dest är München...

Men detta är ju dock bara ett behov på resa. Jag har personligen två resor bokade april/maj med nya linjen och det funkar perfekt med bra tidsvinst och tid på plats på dest.

Jag kollade tidtabellen till flera av de europeiska siterna med samarbete i Finspång bortom München och den såg helt okej ut - i och med att du ändå inte gör de resorna över dagen.
Jag tror att många uppskattar att få en förmiddag på kontoret innan utresa, och kunna starta nästa dag på plats.

Framförallt är alternativet Arlanda och genom att åka från Norrköping sparas många kronor i taxi.

Fått mail från Lufthansa ang min bokning. Tydligen ny avgångstid från NRK. 15:05 (en torsdag) och inte 13:45. Verkar stämma om man kollar BMI bokningssida oxå, även på andra avgångar. Nån klok som kan bekräfta eller dementera?

Fått mail från Lufthansa ang min bokning. Tydligen ny avgångstid från NRK. 15:05 (en torsdag) och inte 13:45. Verkar stämma om man kollar BMI bokningssida oxå, även på andra avgångar. Nån klok som kan bekräfta eller dementera?
Jag kan svara själv då jag fick det bekräftat från Norrköping flygplats. Men den nya avgångstiden gjorde i alla fall mina resor bättre :)

Toppen