Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Är det god ekonomi när man precis har rustat upp dem? Det har väl inte varit gratis.
Det är mycket god ekonomi i det! Med nuvarande bränslepriser och med tanke på att SAS äger de flesta av sina A340 själva (betalda). Citat från årsredovisningen:

"Genom att köpa Airbus A340 som SAS har på förfallande leasar och uppgradera kabininteriören förväntas vi kunna begränsa investeringen per flyg- plan med cirka 90% jämfört med nuvarande listpriser. Kundupplevelsen kommer att bli likvärdig med ett nytt flygplan. " A340 riktiga arbetshästar som som passar SAS bra.

Mod Edit:
Det är inte ok att posta bilder man inte har rätten till
//Moderator
 
Last edited by a moderator:
Idag intervjuas Rickard Gustafson i svenskan. Två citat:

Är det för att det är kärvt i Europa som ni satsar så mycket på långdistansflyg?

– På långdistansmarknaden ser vi att det finns en tillväxt och när vi öppnar en ny destination skapas det också en ny marknad. Nu börjar vi till exempel snart med direktflygningar från Stockholm till Los Angeles.

Ni satsar mycket på USA. Blir det inga nya långdistansdestinationer österut?

– Vi tittar på destinationer på det norra halvklotet där det finns en stor efterfrågan på att flyga direkt från Skandinavien och där vi inte behöver flyga in folk från resten av Europa för att fylla planen. Det blir fler destinationer österut och vi tittar bland annat på ställen i Kina och i Sydkorea.


SAS sänker priset för att fylla långdistansplanen | SvD
 
Tror kommande linjer österut är Köpenhamn - Seoul samt en linje från Stockholm/Oslo till någon stad i Kina
 
Toppen