Thai tillbaka till 747 på Arlanda-Phuket ?

LP skrev:Verkar som dom skall flyga 747-400 i December-Januari ?Stämmer eller felskrivning ?Klicka för att utvidga...


Enligt Thai-jumbojet vender tilbage til CPH börjar de göra det



"Fra den 11. december til den 31. januar vil Thai flyve to gange ugentligt fra København til Phuket med Boeing 747-400 fly med plads til 375 passagerer. "



och ARN om jag förstått det rätt "Thai flyver på fredag og søndage kl. 20.35 fra København til Phuket, og flyet går retur samme dage direkte fra Bangkok. Fra Stockholm er afgangen kl. 20.45 på tirsdage og torsdage - også med returflyvning samme dage fra Bangkok som dagflyvninger."



Ændringerne berører ikke de ordinære daglige flyvninger til Bangkok fra København og Stockholm. På disse afgange vil der blive benyttet Boeing 777-300ER fly.
 
LP skrev:Verkar som dom skall flyga 747-400 i December-Januari ?Stämmer eller felskrivning ?Klicka för att utvidga...
Ja, det har nämnts i en annan tråd.

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013 | Sida 25 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor


Dr. Miles skrev:THAI kommer att sätta in Boeing 747-400 till deras Bangkok-(dagflyg)-Stockholm-Phuket linjen mellan 2015-DEC-10 och 2016-JAN-31.Tidtabell:....4.6.TG962Bangkok 13:20 – Stockholm ARN 19:00 744...4.6.TG963Stockholm ARN 20:45 – Phuket 13:25+1 744​Källa:THAI W15 Operation Changes as of 18SEP15 | Airline RouteDet ser ut som de sätter in Boeing 777-200ER eller 777-200 i den här linjen resterande del av vintertidtabell 2015/2016.Om jag inte minns helt fel, Business class på 772ER och 772 har 2-2-2 konfig (= äldre angled lie-flat stol).(Foto: Dr. Miles)Klicka för att utvidga...
 
Ok här kommer ett tips direkt från källan.

När TG 962 flygs från ARN så säljs enbart economy och premium eco i en 3-figurerad kärra alltså kan du flyga ToR ARN-HKT i första klass stol (dock inte full service) över jul och nyår för 20550:-

Det lär bli viss huggsexa om pointy end of the plane men för oss så vet vi hur vi ska göra, right?

Torsk för mig att jag redan bokat Asiana F via ICN dit rätt datum :-(
 
Så de kan inte ens sälja 10 (?) business-platser på den där kärran utan måste helt rikta in sig på ekonomi och premium ekonomi..?
 
20500kr tor phuket är ändå en rätt så mastig summa i en gammal first kabin med eco/prem eco servering. Då är nog finnair, turkish och qatar i en bättre liga,även prismässigt.
 
Hjälpte IT-ovana släktingar att kolla upp priser Arlanda-Phuket i december. Thai ville ha över 22 tusen för ombokningsbara economy. Har de blivit tokiga eller har Thai en bugg i bokningssystemet?
 
Ziplock skrev:Hjälpte IT-ovana släktingar att kolla upp priser Arlanda-Phuket i december. Thai ville ha över 22 tusen för ombokningsbara economy. Har de blivit tokiga eller har Thai en bugg i bokningssystemet?Klicka för att utvidga...
När det gäller Thai måste du gå via en resebyrå för att få rätt pris. Hemsidan visar oftast galna priser.
 
Då tar vi det igen...

Samtliga Thais 747or har "F" kabin. De har 12 stycken 747or kvar, samtliga har "ny" F i den bemärkelsen att de gamla 747orna har utrangerats. De har 6 med "minisviter" samt 6 med öppen lösning 9 resp 10 platser. De med 9 platser har "minisviterna" de med 10 platser har den "öppna" planlösningen.

Reser man med deras 747a från ARN till HKT och har bokning i "C" sitter man i "F" kabinen men får inte mer än "C" service.
 
Någon som vet om Thai använder B777-300 eller B777-300ER på TG963 mellan Stockholm och Phuket. På Thai:s hemsida står det B777-300 men på TG961/TG960 står det samma sak och den vet jag trafikeras med en B777-300ER. Flighten med TG963 gäller den 24 december.



Tacksam för svar!
 
Den är planerad som en linje med med B 777-300ER men vid brist på maskiner eller bra/dålig beläggning är det stor risk för ändring till gamla B777-200 lr 747-400.

Är maskinen viktig, chansa inte på TG962/963
 
Naga skrev:Den är planerad som en linje med med B 777-300ER men vid brist på maskiner eller bra/dålig beläggning är det stor risk för ändring till gamla B777-200 lr 747-400.Är maskinen viktig, chansa inte på TG962/963Klicka för att utvidga...
Tack för svar! Då jag redan har en bonusresa bokad den 28e december med Thai A380 från Paris i business så hade det inte varit så kul att få B777-200 eller B747-400 om jag bokar om till TG963, men fyra dagar längre i värmen överväger kanske risken ändå. Vet du hur vanligt det är med nya F-kabinen på TG963 med B747?
 
Ringde Thai i Stockholm och frågade vilken flygplanstyp som används på TG963 och fick då svaret B777-300. Sedan så såg jag följande artikel i dag: Thai W16 Europe service changes as of 01SEP16 :: Routesonline



"Bangkok – Stockholm – Phuket – Bangkok Seasonal 2 weekly flights from 10DEC16, operated by 777-300ER instead of -200ER"



Någon med tips på hur jag kan få bekräftat vilken flygplanstyp som faktiskt används? Kan SAS i Tallinn se det när de seatar?

Kvinnan som besvarade min fråga hos Thai verkade aningen nonchalant och osäker.
 
Back
Top