Senaste nytt

Ska åka till Taipei men vill egentligen inte dit, vad gör jag istället?

Detta händer bara på businessclass.

Att folk inte läser en tråd innan de svarar? Well, det händer på Facebook typ hela tiden skulle jag nog säga. Framförallt när nån frågar om rese- / hotelltips. Väldigt få som bryr sig om att läsa vad frågeställaren skrivit eller vad någon annan svarat. Så länge man får vara med och "bidra".

"Hotelltips i New York? Ej AirBnB."

- Har du testat AirBnB?

Att folk inte läser en tråd innan de svarar? Well, det händer på Facebook typ hela tiden skulle jag nog säga. Framförallt när nån frågar om rese- / hotelltips. Väldigt få som bryr sig om att läsa vad frågeställaren skrivit eller vad någon annan svarat. Så länge man får vara med och "bidra".

"Hotelltips i New York? Ej AirBnB."

- Har du testat AirBnB?
Jag menade att man bokar en resa dit man inte vill åka för att man antagligen hittade en bra deal som man inte kunde motstå.

Lite sent kanske, men jag testar!

Ta HSR (typ X2000 fast bra) från Taipei så långt söder ut det går sedan åk buss till Pingtung. Hyr där cykel och cykla östkusten norrut! Gjorde det för några veckor sedan o va verkligen vackert.

Sträckan till Hualien är inte särskillt kuperad och väldigt fin. Borde hinnas med på 5 dagar men finnns många nice ställen längs vägen värda att stanna någon dag om man vill.

Ovan förutsätter nästan att man gillar att cykla men vem gör inte det :)

Billiga biljetter går att hittas från Taiwan till HK/JP och även mer exotiska destinationer som Guam. Dock om du gör lite research så finns där ett charter flyg som går till okinawa ön Ishigaki, en sann liten paradis ö med bra dykning och sol och hiking. Det är väldigt dyrt att ta sig dit annars, men just charter alternativet är väldigt lukrativt. Där kan man lätt slå ihjäl en vecka. Är själv dykare, så Palau är ju också annars aktuellt (även om det är en längre resa och ganska dyrt)

@Budgetresenär småpetigt, men HCMC och Saigon är samma ställe :)

Jag vill slå ett slag för Phnom Penh. 2 dagar där, kolla Killing Fields bl a, käka Happy Pizza om du vill (hehe) och dra sedan till Angkor Wat och Siam Reap (stavning?) mer norrut med buss t ex. Riktigt riktigt billigt i Kambodja kan jag lova! Att chartra en tuktuk där för en hel dag kostar runt 30 USD (går ju att pruta mer så klart).

Toppen