Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

Vi har flugit British Airways, businessclass, 777 och 747 som hade 2 - 4 - 2 konfiguration och våra kompisar hade sina barn i mitten som är som en stor krubba ;) och så kan en till sitta på ytterplats med fönstret nere. Dessa plan är så stora att man uppfattar inte, enligt min mening, i vilken riktning man flyger i.
Hoppas att detta kan vara till nån hjälp för er:)
Trevlig resa/Jaws
Fast deras Business class konfig är 1-2-1 eller 1-1-1-1 på Boeing 777 och på Main deck av Boeing 747 eller 1-1 på Upper deck av Boeing 747.

Jag blir också lätt åksjuk och det är bättre att sitta bakåtvänd än framåt imho. Dock är det marginellt eftersom man inte har några referenspunkter när man väl kommer upp i luften, så man märker inte att man rör sig.

Det är egentligen två tillfällen då man märker åt vilket håll man sitter - när man startar samt när man landar. Och det enda man märker då är att G-krafterna verkar åt motsatt håll mot vad man är van vid.

Fast deras Business class konfig är 1-2-1 eller 1-1-1-1 på Boeing 777 och på Main deck av Boeing 747 eller 1-1 på Upper deck av Boeing 747.

Nej. BA kör 2-4-2 på 777 och 747 main deck. På 747 upper deck är det 2-2. Du tänker nog på First...

Jag blir också lätt åksjuk och det är bättre att sitta bakåtvänd än framåt imho. Dock är det marginellt eftersom man inte har några referenspunkter när man väl kommer upp i luften, så man märker inte att man rör sig.

Det är egentligen två tillfällen då man märker åt vilket håll man sitter - när man startar samt när man landar. Och det enda man märker då är att G-krafterna verkar åt motsatt håll mot vad man är van vid.

Gör vi jmf med att åka tåg så är det stört omöjligt att åka baklänges.

Det är väl kanske bara G-krafterna vid start och landning att ta hänsyn till isf.

Jag brukar vara lite känslig vid start och landning om jag inte har bedövat balanssinnet tillräckligt :confused:, väl i luften känner jag aldrig något. Jag väljer bakåtvänt när det går, jag tycker att det känns betydligt mindre då. På tåg är det en helt annan sak, där är bakåtvänt ett big NO NO.

Har det hänt något med den här dealen sen igår? Priserna har hoppat upp några tusen kr när jag söker på ITA.

Toppen