Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

En dum fråga, hur är konfigurationen på BA A380? Vad jag kan utläsa från Seatguru så är de enda där det är två säten bredvid varandra bakåtvända? Det lär ju vara kört för oss då vi bli väldigt lätt åksjuka. :(
Du kan också välja American Airlines direktflyg mellan London Heathrow och Los Angeles.
Det är 1-2-1 konfig i Business class och det liknar Cathay Pacific nya Business class eller Qatar Airways Business class på Boeing 787.

American Airlines Business class på Boeing 777-300ER:
2014-04-07-08-55-16-jpg.47174

2014-04-07-10-31-21-jpg.47175

2014-04-07-10-31-26-jpg.47176

2014-04-07-10-31-39-jpg.47178

(Foto: flybob)
Och att dottern skulle sitta helt själv känns inte aktuellt (hon är 7 år vid tillfället).
Då är det mannen (om din partner/sambo är man) som får sitta ensam och du och dottern ska sitta bredvid varandra. :)

Upper deck på BA 380 har 2-3-2 så ni kan ta en 3a där.

När det gäller åksjuka så kan jag lova att det inte är det minsta skillnad på att åka framåt eller bakåt ..eller jo, det är faktist skönare att åka baklänges om man gillar att titta ut. Det är inte åksjuka som i bil eller tåg. Bara annroulunda

Du kan också välja American Airlines direktflyg mellan London Heathrow och Los Angeles.
Det är 1-2-1 konfig i Business class och det liknar Cathay Pacific nya Business class eller Qatar Airways Business class på Boeing 787.

Då är det mannen (om din partner/sambo är man) som får sitta ensam och du och dottern ska sitta bredvid varandra. :)

Jag får garanterat sitta med dottern, då maken är flyggrädd och har fullt upp med att klara av sig själv. ;)

Får tyvärr inte fram några alternativ med AA:s flighter när jag har sökt, inte till några vettiga priser iaf. :(

Upper deck på BA 380 har 2-3-2 så ni kan ta en 3a där.

När det gäller åksjuka så kan jag lova att det inte är det minsta skillnad på att åka framåt eller bakåt ..eller jo, det är faktist skönare att åka baklänges om man gillar att titta ut. Det är inte åksjuka som i bil eller tåg. Bara annroulunda

Annorlunda är inte alltid så lyckat med mitt resesällskap då maken som sagt var är ganska flyggrädd och extremt åksjuk, dottern är inte så rädd (numera), men blir dock flyggsjuk och har en tendens att kunna spy i samband med start och landning. Att flyga baklänges känns lite som att utmana ödet isf.

SAS 1-2-1 fungerade finfint, då maken satt på kanten och jag och dottern bredvid varandra i mitten. Någon liknande config har jag inte hittat med BA.

Annars finns det också Turkish Airlines deal från Helsingfors. Resan blir rejält längre än American Airlines/British Airways kombo dock.

Det finns två fördelar med Turkish Airlines deal.
1) Ni kan flyga till San Francisco för ett vettigt pris. ca 4.471 EUR (ca 41.900 SEK) inkl. skatter för alla tre tillsammans. (Dock det kostar extra för att ta sig till/från Helsingfors)
2) Deras Business class konfig på Boeing 777-300ER plan är 2-3-2 och ni sitter framåt allihopa tillsammans.

[Business Class] Helsingfors-USA T/R, Turkish Airlines, från 1.420 EUR / 13.600 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det finns pris för utresa på 27 juni och 25 juli hem.

Annars finns det också Turkish Airlines deal från Helsingfors. Resan blir rejält längre än American Airlines/British Airways kombo dock.

Det finns två fördelar med Turkish Airlines deal.
1) Ni kan flyga till San Francisco för ett vettigt pris. ca 4.471 EUR (ca 41.900 SEK) inkl. skatter för alla tre tillsammans. (Dock det kostar extra för att ta sig till/från Helsingfors)
2) Deras Business class konfig på Boeing 777-300ER plan är 2-3-2 och ni sitter framåt allihopa tillsammans.

[Business Class] Helsingfors-USA T/R, Turkish Airlines, från 1.420 EUR / 13.600 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det finns pris för utresa på 27 juni och 25 juli hem.
Då får det nog bli BA i stället för 44K till SFO isf. Det känns inte som om det värt jobbet att leta separat biljetter till Helsingfors och sedan den längre omvägen. Enda fördelen med detta är väl att jag skulle kunna kreditera till Miles & Smiles med bra intjäning. Kanske inte ska fatta några beslut idag, lagom jet-laggad och seg efter hemkomsten från Hong Kong igår. :rolleyes:

En dum fråga, hur är konfigurationen på BA A380? Vad jag kan utläsa från Seatguru så är de enda där det är två säten bredvid varandra bakåtvända? Det lär ju vara kört för oss då vi bli väldigt lätt åksjuka. :(

Och att dottern skulle sitta helt själv känns inte aktuellt (hon är 7 år vid tillfället).

Vi har flugit British Airways, businessclass, 777 och 747 som hade 2 - 4 - 2 konfiguration och våra kompisar hade sina barn i mitten som är som en stor krubba ;) och så kan en till sitta på ytterplats med fönstret nere. Dessa plan är så stora att man uppfattar inte, enligt min mening, i vilken riktning man flyger i.
Hoppas att detta kan vara till nån hjälp för er:)
Trevlig resa/Jaws

Toppen