Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 16.600 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2016-02-16

Bra pris till Los Angeles (från ca 14.500 SEK inkl. skatter) men inte så bra till andra destinationer.
En fri stopover är tillåten i varje riktning.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 14.000 SEK inkl. skatter

STO/GOT-destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCSEW
Pris: Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter är från ca 3.200 SEK och uppåt
  • New York: 10.749 SEK
  • Miami: 11.082 SEK
  • Los Angeles: 11.082 SEK
  • Chicago: 11.863 SEK
  • Boston: 12.519 SEK
  • Washington: 13.667 SEK
  • San Francisco: 14.465 SEK
  • Dallas: 14.530 SEK
  • Houston: 15.230 SEK
  • Las Vegas: 16.322 SEK
  • Seattle: 16.507 SEK
  • Denver: 16.869 SEK
  • Honolulu: 20.037 SEK

  • Toronto: 13.480 SEK
  • Vancouver: 15.196 SEK
  • Montreal: 15.360 SEK

  • Cancun: 17.196 SEK
  • Mexico City: 18.574 SEK
Förköpskrav: 21 dagar
Köpa senast: --
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Gäller för utresa: följande perioder:
  • mellan 2016-MAR-19 och 2016-APR-03
  • mellan 2016-JUL-01 och 2016-AUG-31
  • mellan 2016-NOV-19 och 2015-NOV-26
  • mellan 2016-DEC-24 och 2016-DEC-31
Stopover: En fri stopover är tillåten i Nordamerika i varje riktning
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer över Atlanten
Byte: upp 5 byte är tillåten i varje riktning varav:
  • upp till 3 byte i Europa
  • upp till 2 byte i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(SK/LH/OS/SN/LX)-Frankfurt/München/Wien/Bryssel/London/Zürich-(AC/OS/LH/LX/SN/UA)-destinationer i Nordamerika

Det går att ta stopover i en dyrare stad än destination och fortfarande applicera priset till destination.
Det här exempel är, en stopover i Mexico City på utresan och en stopover i Denver på hemresan.

Screenshot20160216_01.png



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

JohanA

Medlem
Blev en bokning i sommar med familjen till Los Angeles när dessa priser kom.
Ca 13000 SEK per person (inklusive barnrabatt) känns som en bra deal och får dessutom prova Swiss B777ockaå.
 

Dr. Miles

Expert
Det går också att flyga från Linköping mot add-on (+1.500 SEK).

Stopover i Toronto t ex.
Det finns en Boeing 787 flight om dagen mellan Toronto - Los Angeles.

Screenshot20160217_01 AC.png


Vill man inte vänta 12,5 timmar i Köpenhamn på hemvägen kan man också hoppa av där och ta tåget hem.
 

Maja

Medlem
Hjälp, hur söker jag på bästa sätt? Önskar flyga till San Francisco (LAX går också) från GOT.

Utresa tidigast 15 juni och hemresa senast 7 augusti. Vi önskar vara borta 4 veckor.

2 vuxna, 1 barn (7 år).

Blev lite lätt överväldigad av att försöka ta in alla information i tråden. Har försökt söka på sas.se men hittar givetvis ingenting.

Tack på förhand om någon orkar peka mig i rätt riktning! :)
 

Dr. Miles

Expert
Hjälp, hur söker jag på bästa sätt? Önskar flyga till San Francisco (LAX går också) från GOT.

Utresa tidigast 15 juni och hemresa senast 7 augusti. Vi önskar vara borta 4 veckor.

2 vuxna, 1 barn (7 år).

Blev lite lätt överväldigad av att försöka ta in alla information i tråden. Har försökt söka på sas.se men hittar givetvis ingenting.

Tack på förhand om någon orkar peka mig i rätt riktning! :)
Om utresan är juni, är priset fortfarande högt.
Fr o m 2016-JUL-01 blir det lågprisperioden för Business class.

Oavsett, priserna med Star Alliace JV är ej fördelaktiga. Det är bättre att flyga till Los Angeles med oneworld JV.
Jag har uppdaterat info om oneworld JV:s deal så du kan fortsätta att posta din fråga där, ifall du kan tänka dig att flyga med oneworld flygbolag istället för Star Alliance flygbolag.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.900 SEK inkl. skatter | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Toppen