Senaste nytt

Prisvärt hotell på Manhattan

Visserligen, och Flum har påpekat samma sak. Men eftersom jag blev uppmanad att starta en egen tråd i ämnet, så gjorde jag så. Inte lätt med dubbla budskap när man är ny här.
Det är alltid OK att starta en ny tråd för sin fråga, men det skadar inte att söka först om man hittar en tråd om exakt samma ämne (i så fall bör man posta där).
I ditt fall där du söker ett hotell på specifika datum är det helt klart att föredra med en egen tråd för att inte ha en stor tråd med massa olika frågor om hotellbokningar.

Hoppas ni får det trevligt i New York

//Moderator

Tack. Jag bestämde för Novotel vid Times Square som matchade budgeten och som flera rekommenderat här och på andra ställen.
Oavsett vad du väljer kommer det finnas olika åsikter om hotellet. Jag har bott på Novotel och var inte imponerad. Tyckte också sängarna var väldigt hårda vad jag kommer ihåg. Men bra läge och trevlig personal.

Själv skulle jag aldrig bo uppe vid Times Square. Olidligt mycket folk, olidligt mycket turister. Troligtvis de kvarter i New York jag tycker minst om. Men men, alla tycker olika.

Jag kan hålla med dig. Jag kan gilla närheten till parken och kunna ta lite morgonrundor där.

Har bott uppe vid Central Park (på Helmsley Park Lane) en gång och gillade det. Ändå viss skillnad att bo där och tio kvarter ner vid Times Square kan jag känna. Trist nog är de flesta hotell på eller kring Central Park South en bra bit över min budget.

Toppen