Uppgradering med Optiontown

JohanA skrev:För vanlig Optiontown är det ingen extra återbetalningsavgift.Klicka för att utvidga...
Det som diskuteras är hur man får immediate refund (något som uppenbarligen kan göras mot en avgift), annars måste man vänta till "within 5 business days from the flight departure".

Anmälningsavgiften som du hänvisar till lite högre upp i tråden har varit borta sedan ett bra tag tillbaka.

bnr skrev:Det som diskuteras är hur man får immediate refund (något som uppenbarligen kan göras mot en avgift), annars måste man vänta till "within 5 business days from the flight departure".Anmälningsavgiften som du hänvisar till lite högre upp i tråden har varit borta sedan ett bra tag tillbaka.Klicka för att utvidga...
Allting är ju relativt men när jag la in en request för optiontown för ett par veckor sedan så var den vanliga anmälningsavgiften kvar.

JohanA skrev:Allting är ju relativt men när jag la in en request för optiontown för ett par veckor sedan så var den vanliga anmälningsavgiften kvar.Klicka för att utvidga...
Märkligt, för Optiontown på SAS-bokningar har jag inte betalat "sign-up fee" på minst ett år. Kan det skilja sig mellan individer, på samma sätt som priset för uppgradering skiljer sig?

SFC skrev:Märkligt, för Optiontown på SAS-bokningar har jag inte betalat "sign-up fee" på minst ett år. Kan det skilja sig mellan individer, på samma sätt som priset för uppgradering skiljer sig?Klicka för att utvidga...
Ingen aning, det är en flight till PVG.

Optionstowns affärside är ju att låna pengar gratis så det är inte så förvånande att du får tillbaka pengarna efter flighten, men avslag så tidigt, det var förvånande...

JohanA skrev:Ingen aning, det är en flight till PVG.Klicka för att utvidga...
Vilket skulle kunna betyda att det är avgift på vissa destinationer, då jag inte provat på PVG den senaste tiden. Någon som ytterligare kan bidra med underlag?

SFC skrev:Märkligt, för Optiontown på SAS-bokningar har jag inte betalat "sign-up fee" på minst ett år. Kan det skilja sig mellan individer, på samma sätt som priset för uppgradering skiljer sig?Klicka för att utvidga...
Jag har inte heller betalat någon sign-up fee på Optiontown, så den är nog borta helt sedan ett bra tag....

NotRyan skrev:Optionstowns affärside är ju att låna pengar gratis så det är inte så förvånande att du får tillbaka pengarna efter flighten, men avslag så tidigt, det var förvånande...Klicka för att utvidga...

Tror knappast att det är deras affärsidé.

Även om de skulle ha 5.000 (vilket jag tror är en siffra de inte är i närheten av) ansökningar motsvarande värda 3.000 kr / st sitt system varje dag så ger det inte så stora pengar

OT från Go till Plus CPH-NRT 24 feb. Lagt in om uppgradering till Business för poäng. Någon som vet om denna flight är med ny eller gammal kabin?

MajaKlara skrev:OT från Go till Plus CPH-NRT 24 feb. Lagt in om uppgradering till Business för poäng. Någon som vet om denna flight är med ny eller gammal kabin?Klicka för att utvidga...
Det är en 340 så risk för den gamla kabinen. Om jag minns rätt så är 3 st 340 uppgraderade, 1 st inne på uppgradering just nu och 3 st flyger med gamla kabinen. Om du får den nya eller gamla borde du kunna se på seat map när du väljer säte

MajaKlara skrev:OT från Go till Plus CPH-NRT 24 feb. Lagt in om uppgradering till Business för poäng. Någon som vet om denna flight är med ny eller gammal kabin?Klicka för att utvidga...
Nya kabinen som det ser ut just nu, men det kan givetvis fortfarande ändras.

Ser också ut att vara mycket bokat, 1 plats till försäljning i Business, 0 i Plus och 2 i Go.

Så håll tummarna för att det inte blir equipment change, den nya kabinen är så //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji83.png bra, men den gamla suger! //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1303.png

SK903 ARN-EWR 27/2, två pers uppgraderade från Plus till C. Uppdaterat i appen men inget mejl. God framförhållning på flight som verkar ganska full...

Får ett pris på 215€ för uppgradering från plus till business på CPH-PVG. Är det ett bra pris om det går igenom? Har ingen aning om vad det brukar kosta.

Martin B skrev:Får ett pris på 215€ för uppgradering från plus till business på CPH-PVG. Är det ett bra pris om det går igenom? Har ingen aning om vad det brukar kosta.Klicka för att utvidga...
Låter bra enligt mig, uppgraderar man med cash kostar det 2500 kronor i servicedisken (de gånger som erbjudandet finns). Med OT får du ju dock poäng för Business istället.

Back